Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel
valminud Eesti inimeste õlletarbimise uuringust selgus, et ajalised
müügipiirangud ei õigusta ennast.
Turu-uuringute ASi toote- ja tarbimisuuringute juhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul uuriti ühe punktina ka õllele seatud müügipiiranguid. „Uuringu tulemustest selgus, et kellaajaline müügipiirang õllele ei ole põhjendatud. 62% vastanutest leidis, et õlut peaks müüma sama kaua, kui kauplus on avatud ning 54% vastanute arvates ei ole kellaajaline müügipiirang õllele põhjendatud,“ ütles Riivits-Arkonsuo.
Tolerantsemalt suhtuvad õllemüüki mehed. Piirangutesse suhtuvad positiivsemalt naised.
Küsimusele, kas müügipiirang on pannud inimesi rohkem alkoholi tarbima, vastas 57%, et ei ole, ja 23% arvab, et see on alkoholi tarbimist suurenenud. Piirangute soosivat mõju alkoholi tarbimisele nähti enam just 20-29aastaste vanusgrupis. 46% vastanutest arvavad, et tänu müügipiirangutele ostavad inimesed rohkem ja ka varuks. Nii vastasid just mehed ja 20-29aastased.
61% küsitletutest arvab, et lahja õlle müük peaks olema suveüritustel ja spordivõistlustel lubatud, 32% näeks meelsamini selle keelamist.
A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop leiab, et on kurioosum, et Tallinna linn kehtestas piirangud, et alkoholi tarbimist noorte seas vähendada ja samas uuring näitas, et see on just see grupp, kus alkoholitarbimine on kasvanud. „Soovitud tulemust pole saavutatud,“ lisas ta.
Ka ennustas ta, et uute piirangutega hakkavad poed olema lahti kella 10st 10ni. „On ebamugav katta alkoholi ühe tunni pärast musta kilega,“ selgitas ta.
Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik esindas Saku õlletehase seisukohta, mille järgi ei aita piirangud ei alkohoolsete jookide tarbimist piirata. „Piiramine ei piira alkoholi kuritarvitamist,“ lisas ta. Ta tõi välja, et kui piirangu kellajad ei lange kaupluste avatud oleku aegadega kokku, siis tehakse tema sõnul suisa vastutustundetut reklaami: "Varsti ei saa alkoholi osta, laduge oma korvid täis kui veel on võimalik." Ja sellist ebaeetilist reklaami ei reguleeri üksi seadus.
Seotud lood
Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel
valminud Eesti inimeste õlletarbimist, õlle mainet ning õlle müügi- ja
reklaamipiiranguid käsitlevast uuringust selgus, et keskmine õllejooja on noor
mees, kes teenib hästi ja bussiga ei sõida.
Täna tutvustasid õlletootjad enda tellitud
uuringut, millest A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi väitel selgus, et õlle
reklaamimine ei mõjuta üldse õlle tarbimist.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.