• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 03.07.08, 15:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õlletootjate uuring põrmustas kellaajalised piirangud

Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel valminud Eesti inimeste õlletarbimise uuringust selgus, et ajalised müügipiirangud ei õigusta ennast.
Turu-uuringute ASi toote- ja tarbimisuuringute juhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul uuriti ühe punktina ka õllele seatud müügipiiranguid. „Uuringu tulemustest selgus, et kellaajaline müügipiirang õllele ei ole põhjendatud. 62% vastanutest leidis, et õlut peaks müüma sama kaua, kui kauplus on avatud ning 54% vastanute arvates ei ole kellaajaline müügipiirang õllele põhjendatud,“ ütles Riivits-Arkonsuo.
Tolerantsemalt suhtuvad õllemüüki mehed. Piirangutesse suhtuvad positiivsemalt naised.
Küsimusele, kas müügipiirang on pannud inimesi rohkem alkoholi tarbima, vastas 57%, et ei ole, ja 23% arvab, et see on alkoholi tarbimist suurenenud. Piirangute soosivat mõju alkoholi tarbimisele nähti enam just 20-29aastaste vanusgrupis. 46% vastanutest arvavad, et tänu müügipiirangutele ostavad inimesed rohkem ja ka varuks. Nii vastasid just mehed ja 20-29aastased.
61% küsitletutest arvab, et lahja õlle müük peaks olema suveüritustel ja spordivõistlustel lubatud, 32% näeks meelsamini selle keelamist.
A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop leiab, et on kurioosum, et Tallinna linn kehtestas piirangud, et alkoholi tarbimist noorte seas vähendada ja samas uuring näitas, et see on just see grupp, kus alkoholitarbimine on kasvanud. „Soovitud tulemust pole saavutatud,“ lisas ta.
Ka ennustas ta, et uute piirangutega hakkavad poed olema lahti kella 10st 10ni. „On ebamugav katta alkoholi ühe tunni pärast musta kilega,“ selgitas ta.
Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik esindas Saku õlletehase seisukohta, mille järgi ei aita piirangud ei alkohoolsete jookide tarbimist piirata. „Piiramine ei piira alkoholi kuritarvitamist,“ lisas ta. Ta tõi välja, et kui piirangu kellajad ei lange kaupluste avatud oleku aegadega kokku, siis tehakse tema sõnul suisa vastutustundetut reklaami: "Varsti ei saa alkoholi osta, laduge oma korvid täis kui veel on võimalik." Ja sellist ebaeetilist reklaami ei reguleeri üksi seadus.

Seotud lood

Uudised
  • 03.07.08, 14:42
Uuring: keskmine õllejooja bussiga ei sõida
Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel valminud Eesti inimeste õlletarbimist, õlle mainet ning õlle müügi- ja reklaamipiiranguid käsitlevast uuringust selgus, et keskmine õllejooja on noor mees, kes teenib hästi ja bussiga ei sõida.
Uudised
  • 03.07.08, 16:39
Kommentaar: retsept õlle hinna langetamiseks
Täna tutvustasid õlletootjad enda tellitud uuringut, millest A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi väitel selgus, et õlle reklaamimine ei mõjuta üldse õlle tarbimist.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele