Eesti suurima kindlustusmaaklerfirma IIZI
e-kindlustuse hinnangul on ERGO Kindlustuse poolt hiljuti ette võetud senisest
tunduvalt madalama 5protsendilise maakleri vahendustasu kehtestamise
eesmärk loobuda oma lepingute müügist läbi maaklerite, et nii vältida klientide
jaoks selgeltmõõdetavat konkurentsi eri kindlustusseltside pakkumiste vahel.
IIZI e-kindlustuse juhataja Risto Rossari sõnul ei soovi ERGO osaleda seltsidevahelises hinnavõrdluses, kuna kardab tihenenud konkurentsi Eesti kindlustusturul ning soovib kõrvale astuda kanalist, mis konkurentsisituatsiooni nii selgelt esile tõstab „Ilmselgelt soovib ERGO oma kulude vähendamist avalikkusele kuulutades saavutada turul mingit konkurentsieelist, kuid selleks kasutatakse tarbijaid esindavate maaklerite suhtes repressiivseid meetmeid.“
Rossari sõnul võib küll ERGO olla väga hea kindlustusselts ja pakkuda igati häid teenuseid, kuid praegu ERGO poolt kindlustusmaakleritele ja sealhulgas IIZI-le jäigalt peale surutud 5protsendilisel vahendustasul põhinev koostöömudel ei võimalda IIZI enam ERGO liikluskindlustustooteid oma klientidele müüa. “Keskmine Eestis sõlmitud liikluskindlustuspoliis on 4 kuu pikkune ja maksab umbes 1000 krooni, selle müügist teenitav vahendustasu oleks seega ligi 50 krooni. Toodud summast piisab aga ainult tehnilisteks kuludeks, mis on seotud poliisi saatmisega kliendile ja poliisi lõppedes uue pakkumise saatmisega. Rahastada tuleb aga ka lepingute jooksvat haldust, ööpäevaringset kliendituge, klientidele infosõnumite saatmist ja nende nõustamist jne,“ näitlikustas ta põhjuse, miks loobuti ERGO liikluskindlustuse vahendamisest.
„Hoolimata väljahõigatud 5% kuludest, jätkab ERGO oma agentidele, näiteks autosalongide müüjatele, rohkem kui kaks korda nii kõrgete ehk 10-15% tasude maksmist. Kokkuvõttes ei ole ERGO kulud kindlasti nii väikesed nagu nad seda ise näidata soovivad,“ kinnitas Rossar, kelle hinnangul seisneb probleem selles, et ERGO kardab viimasel ajal tihenenud uute seltside turule tulekut, mistõttu kaob neil kontroll oma püsiklientide üle ning nad tunnetavad uute ja tihti soodsamate pakkujate tegevuses ohtu oma aastate jooksul kogutud kliendibaasile.
IIZI info kohaselt on koostöö lõpetamise teade välja saadetud enamusele Eesti arvestatavatele kindlustusmaaklerfirmadele, mis näitab seda, et 5protsendlise vahendustasu kehtestamise eesmärk oli ettekäände leidmine koostöölepingute lõpetamiseks maakleritega. “Võin ainult oletada, et kaugemaks eesmärgiks on maaklerite poolt ERGOle toodud klientidega otsesuhete loomine, müümaks neile lepinguid ilma konkureerivaid pakkumisi tutvustamata ja kallima hinnaga, kui seda on võimalik teha täna maakleri müügikanalis,” lisas Rossar.
“IIZI aktsepteerib ERGO valikut müüa klientidele oma kindlustustooteid läbi agentide ja kontorivõrgu, aga siis võiks jätkuda ka korrektsust selles suhtes, et mitte ära kasutada aastate jooksul maaklerite poolt ERGOle vahendatud klientide andmeid oma ärihuvides,“ märkis ta.
Alates juulikuust lõpetas ERGO Kindlustus koostöö IIZI Kindlustusmaakleriga seoses IIZI poolse koostöölepingu olulise rikkumisega. Koostöölepingu lõpetamise tingis asjaolu, et IIZI on omal algatusel lõpetanud ERGO liikluskindlustuse pakkumise klientidele ja seda viidates asjaolule, et ta ei pea ERGO kokkulepitud vahendustasu piisavaks, teatas ERGO. Liikluskindlustuse uue vahendustasu määra 5% olid ERGO Kindlustus ja IIZI Kindlustusmaakler kokku leppinud maikuu alguses.
Seotud lood
IIZI Kindlustusmaakleri juhatuse esimees
Risto Rossar ütles, et IIZI vastu esitatud süüdistused on põhjendamatud ning me
teeme omalt poolt kõik, et välja selgitada, miks LKF meid infolekkes süüdistanud
on.
Eesti suurim kindlustusmaakler Iizi on koos
IT-arendusfirmaga Indium ja selle juhi Indrek Soonestega tõmmatud
kriminaalmenetlusse, kus neid kahtlustatakse osaluses Eesti kindlustusturu
ajaloo suurimas infolekkes.
Alates juulikuust lõpetas ERGO Kindlustus
koostöö IIZi Kindlustusmaakleriga seoses IIZi poolse koostöölepingu olulise
rikkumisega.
Loe homsest Äripäevast, kuidas Eesti suurim
kindlustusmaakler Iizi on endale koos IT-arendusfirmaga Indium tõmmanud kaela
kriminaalmenetluse, kus neid kahtlustatakse ühes Eesti suurimas
infovarguses.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele