• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.07.08, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: eestlased usuvad, et reklaam soodustab majandust

TNS Emori ja Eesti Reklaamiagentuuride Liidu uurimuse tulemused näitavad, et Eesti elanikud on muutunud reklaami suhtes kriitilisemaks, kuid peavad seda enesestmõistetavaks ja normaalseks nähtuseks, millel on majandust soodustav mõju.
„Uuringu eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas suhtuvad Eesti elanikud reklaami kui nähtusesse ning kas ja millist kasutegurit nähakse selles üksikisikule ja millist ühiskonnale,“ ütles TNS Emori suunajuht Esta Kaal ja lisas, et võrreldes 90-ndate algusega meeldib reklaam meile olulisest vähem, sest reklaamide hulk on tohutult kasvanud.
Sellele vaatamata pidas 86 protsenti vastanutest reklaami ühiskonnale vajalikuks, sest reklaami kaudu saavad ettevõtted tutvustada oma tooteid ning soodustada seeläbi majanduse arengut, teatas uuringufirma. Samuti saab reklaamis edastada ühiskonna seisukohalt vajalikke üksikisikut harivaid ja teavitavaid sõnumeid, näiteks suitsetamisvastased kampaaniad või heategevusprojektide reklaamid.
„Uuringu tulemused näitavad selgelt, et inimesed suhtuvad sisukatesse reklaamidesse positiivselt, kuid tähelepanu tuleks pöörata planeerimisele vältimaks reklaami üleküllust,“ ütles ERALi president Agne Puusaar ja tõdes uuringu tulemustest lähtuvalt, et enamiku vastanute arvates on reklaam enesestmõistetav ning normaalne nähtus.
81 protsendi küsitletute jaoks on reklaam informatsioon allikas ning samavõrd paljud ootavad, et reklaam looks hea meeleolu ja oleks nauditav vaadata ja kuulatata. Puusaare sõnul on uuringu tulemused positiivsed. „Tarbija ootab reklaamilt informatiivsust ning meelelahutuslikkust,“ põhjendas Puusaar.
Samas selgus küsitlusest, et inimeste teadmised enda õiguste kohta reklaamitarbijana on madalad – 46 protsenti vastanutest ei teadnud, et Eestis on reklaam reguleeritud riiklikul tasandil reklaamiseadusega.
Uuring viidi läbi 2008. aasta aprillis, telefoni teel vastas küsitlusele kokku 503 inimest.

Seotud lood

Uudised
  • 09.07.08, 14:46
Eksitavad lennuhindade reklaamid lähevad hingusele
Euroopa Parlamendi liikmed on hääletamas seaduse poolt, mis keelustab lennuhindade reklaamid, mis ei sisalda reisija jaoks vältimatuid makse ning muid tasusid.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele