• OMX Baltic−0,07%271,48
  • OMX Riga−0,1%863
  • OMX Tallinn−0,2%1 729,18
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,38
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,07%8 142,8
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,65
  • OMX Baltic−0,07%271,48
  • OMX Riga−0,1%863
  • OMX Tallinn−0,2%1 729,18
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,38
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,07%8 142,8
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,65
  • 16.07.08, 14:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi tunnustati tehnilise arengu eest

Lennufirma SASile anti Londonis lennundusajakirja Airline Business iga-aastasel auhinnatseremoonial üle auhind tähelepanuväärse tehnilise arengu eest. SAS võitis autasu tänu „rohelisele lähenemisele“ ning biomeetria kasutamisele registreerimislaudades, teatas ettevõte.
SASi kohta märgiti, et ettevõtte tegevus on näidanud, et pingeline kommertspositsioon ei ole pannud neid uuendustest hoiduma.
„Me oleme auhinna saamise pärast õnnelikud, sest see tunnustab meie ettevõtte arengut,“ ütles SASi tootearenduse asedirektor Peter Söderlund.
„Alustasime reisijate sõrmejälgede biomeetrilise skaneerimisega lendudele registreerimisel turvanõuete tugevnemise tõttu. Eesmärk oli leida viis, kuidas reisijaid piletite ning pagasiga ohutult siduda. ID-kaartide kontrolli oli tegelikkuses raske teostada, kuna reisijate arv on väga suur. Täiesti automaatne süsteem oli meile lahenduseks ning biomeetria kasutamine on siiamaani hästi toiminud,“ rääkis Söderlund uuendustest.
SAS sooritas 2006. ja 2007. aastal 2300 rohelist aktsiooni. Näiteks loodi ühendus lennuliinide teekondi määravate arvutite ning lennuliiklust kontrolliva süsteemi vahel, mis tegi võimalikuks optimaalse lennumarsruudi ning täpse lennuaja kindlaksmääramise. Tulemus on energiasääst, vähem heitgaaside emissiooni ning kõikidele lennujaamas tegutsevatele inimestele kasu toova etteennustatavuse kasv.
„Samuti oleme pannud nelja lennuki pardale täiendavad arvutipõhised võimalused, tänu millele saame katsetega jätkata ning uurida, kuidas süsteemi arendada, et ennustada terve lennuaja täpset teekonda,“ rääkis SASi projektijuht Peter Larson.

Seotud lood

Uudised
  • 03.07.08, 17:18
SAS: raske majandusolukord ja kütusehinnad teevad äri keeruliseks
SAS Groupi investorsuhete asetäitja Mattias Granqvist ütles aripaev.ee-le Estonian Airi mulluseid majandustulemusi kommenteerides, et kõrged kütusehinnad ja raske majanduslik olukord teevad äri ajamise keeruliseks.
Uudised
  • 27.06.08, 00:51
SAS sai kartellikoostöö eest trahvi
USA justiitsministeerium trahvis Skandinaavia lennukompaniid SAS kartellikoostöö eest kontserni Cargo harus.
Uudised
  • 28.07.08, 15:35
Rootsi börsil aktiivsed SAS, naftafirmad
Rootsi börsil odavnes täna nafta hinna tõusu järel SASi aktsia. Ülespoole rühkivad toormehinnad aitasid plussi Rootsi naftafirmade ja tsingitootja Bolideni aktsia.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele