• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 24.07.08, 17:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läikiv luksusauto - eestlase tähtsaim staatusesümbol

Claudio Zucchelli ja Dag Kirsebom kirjutavad oma äsja ilmunud Eesti majanduse raske maandumise raamatus, et eestlaste olulisim staatusesümbol on äsja pestud ning päikeses särav luksusauto.
Raamat pealkirjaga Hard landing. The fairy tale of the rise and fall of the Estonian economy (Raske maandumine. Muinasjutt Eesti majanduse kasvust ja kukkumisest - toim) kirjeldab paljude muude õõvastavate tähelepanekute seas kujundlikult eestlaste luksusautode lembust.
Hummereid, Lexuseid, Porschesid ja Corvette võib kohata praktiliselt igal tänavanurgal. Õige auto maksab 10 aasta keskmise palga, või vähemalt pool miljonit krooni. Et selline masin on eestlase tähtsaim staatusesümbol, peab uhke auto tal kõikjal kaasas olema, räägivad Zuccelli ja Kirsebom.
Endast lugupidav eestlane omab autot, mis on alla kolme aasta vana, kallist marki, suur ja võimsa mootoriga. Auto peab seisma eestlase koduhoovis. Selleks asendab Eesti mees maalilised ilutaimed tundetu asfaldiga.
Kui mehed näitavad staatust luksusautoga, siis Eesti naised teevad seda kalleid firmarõivaid ja -kosmeetikat ostes ning professionaalse maniküüriga, lisavad raamatu autorid.

Seotud lood

Uudised
  • 18.08.08, 20:28
Hiinlased peavad Hummerit liiga kalliks
General Motors pidas eelläbirääkimisi Hummeri brandi müügiks Hiina sportautode tootjale Hunan Changfeng Motorile, kuid hiinlased ütlesid tehingust lahti, vahendas just-auto.com.
Uudised
  • 20.08.08, 15:45
Moskva võimud koristavad tänavailt hüljatud autosid
Selle aasta juunis vedasid Moskva võimud tänavailt ära 8500 peremehetut autot. Järgneva 10 päeva jooksul tehakse linnale veelkord koristusring peale.
Uudised
  • 24.07.08, 19:34
Ärimehed: Eesti kriis on alles algstaadiumis
Eesti majanduse raske maandumise raamatu „Hard landing“ kirjutanud Claudio Zucchelli ja Dag Kirsebom arvavad, et kriis Eestis on alles algstaadiumis ja 2009. aasta tuleb palju hullem.
Uudised
  • 25.07.08, 20:01
Vaid 6% aripaev.ee lugejatest arvab, et luksusauto omanikud elavad Lasnamäel
Aripaev.ee küsis, kuidas suhtud luksusauto omanikku? 6% vastas, et kindlasti elab ta kipskuudis või Lasnamäe korrusmajas.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele