• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 29.07.08, 14:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti sadamad võistlevad Vene transiidi pärast

Venemaa majanduskasvu ja üha suureneva kaubavahetuse tõttu Euroopa Liiduga mitmekordistub Balti regioonis konteinervedude maht. Läti juba valmistub suurenevateks kaubamahtudeks, Eesti aga arendab Vene transiidi asemel koostööd hoopis Hiinaga.
Kuigi idanaaber üritab tugevalt arendada oma sadamaid, on Balti sadamatel ka tulevikus kaubasadamatena oluline osa, sest Soome lahe ääres paiknevad Primorski ja Peterburi kaubasadamad ei tule üksi selliste kaubamahtudega toime, nagu ka ei suuda seda Hamburgi ja Rotterdami sadamad, kirjutas YLE Uutiset.
Venemaa suursaadik Lätis Aleksandr Vezjakov ütles paar päeva tagasi, et Venemaa ei lõpeta naftatoodete ja konteinerite vedu läbi Baltimaade, kuna just Läti sadamatel on palju kasutamata ressursse, lükates sellega ümber Venemaa asepeaministri Sergei Ivanovi varem öeldu, et transiidist läbi teiste riikide loobutakse täielikult.
Läti ja Leedu sadamad võidavad olukorrast kõige rohkem, sest mõlemal riigil on koostöö seljatoena vähemalt kehtiv piirileping. Eesti kaudu käivale Vene transiidile andsid löögi pronkssõduriga seotud rahutused, mis läksid Eesti riigile maksma ligikaudu pool miljardit eurot (7,78 miljardit krooni), kirjutas YLE Uutiset. Vene nafta- ja kaubasaadetised läbi Eesti kahanesid kiiresti ja ka muud Eesti idaärid kannataside selle tõttu. Seepärast hakati ka Eestis kiiresti otsima vähenenud veomahtudele muid võimalusi.
Läbirääkimised Hiinaga on olnud edukad ning Tallinna lähedale Muugale kerkib hiinlaste konteinerterminal, esimesed laevad Hiinast peaksid saabuma juba paari aasta pärast, kirjutas Soome uudistekanal.

Seotud lood

Uudised
  • 30.10.07, 09:35
Parts: Ningbo, Honkongi sadamad valmis investeerima Eestisse
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kinnitusel on Hiina Ningbo ja Hongkongi sadamad operaatoritena valmis investeerima Eesti sadamatesse, ka riik ise peaks investeerima mõne miljardi.
Uudised
  • 08.07.08, 08:47
Venemaa: naftatransiit läbi Eesti lõpeb aastaks 2015
Venemaa asepeaminister Sergei Ivanov teatas pühapäeval Balti riikide kaudu toimuva naftatransiidi lõpetamisest aastaks 2015, võrreldes 2006. aastaga on transiidimaht Eestis vähenenud ligi 40%.
Uudised
  • 20.06.07, 15:43
Ventspilsi naftaterminali transiidimahud kasvavad jätkuvalt
Ventspils nafta tütarettevõtte Ventspils nafta terminals Ltd transiidimahud on võrreldes eelmise aastaga esimese viie kuuga kasvanud 2,9 miljoni tonni võrra.
Uudised
  • 18.03.08, 13:13
Venemaa käitumine vähendas Tallinna sadama tulu mullu 15%
Kui mitte arvestada 2006. aasta erakorralist kasumit varade müügist, siis vähenes Tallinna sadama kogutulu põhitegevusest 2007. aastal võrreldes 2006. aastaga umbes 15%.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele