Soome riikliku statistika järgi on telerite
ja arvutite tarbijahinnad alates 2000.a. langenud 40% ja mobiiltelefonidel
koguni 80%.
Kodutehnika teabefoorumi juhi Timo Laatikaineni sõnul on muutused olnud tõesti suured, vahendas STT. “Paljud mäletavad, kuidas paremat sorti teler maksis mõni aasta tagasi isegi 5000 eurot ja läpaka hinnas oli üks null praegusest rohkem,” kirjeldas ta.
Müüjate oma statistika andmeil on üksikute toodete puhul hinnalangus ilmselt suuremgi. Tänavu jaanuarist märtsini langes DVD-mängijate keskmine hind 30%. Üheks hindade kahanemise seletuseks on odavtoodete müügimahu suur kasv, nõudluse kasvades toovad kaupmehed kiirelt turule ka odavkaubamärke.
Külmikute, pesumasinate ja pliitide hinnad on peaaegu kogu 2000-ndad aastad paigal seisnud. Hindade kukkumist pole näha olnud, kuivõrd suurte kodumasinate turg erineb selgelt meelelahutusmasinate omast. “Uusi suuri kodumasinaid ostetakse eelkõige siis, kui vana on üles ütelnud. Peale selle on nende tootearendus keskendunud energiasäästule, mis just paljudele ostumagnetina ei mõju,” rääkis Laatikainen. Pesumasinate ja külmkappide valmistamise toorainete nagu teras ja naftast toodetav plastmass hinnad on tugevalt tõusnud, samas tarbijahindade kohta seda öelda ei saa. Kodutehnika odavnemise taustaks on komponentide tootmise keskendumine odava tööjõuga Aasiasse, samuti koostatakse varasemast enam tooteid Ida-Euroopas. “Skandinaavias või Lääne-Euroopas mingit tootmist enam õieti polegi,” ütles Laatikainen.
Tema sõnul on arvutite, mp3-mängijate ja ka mobiiltelefonide puhul hinnalanguse eri mõjutajatest ilmselt olulisim mälukiipide hinna langus murdosale varasemast, kuigi seadmete mälumaht on plahvatuslikult kasvanud. Veel üks seletus koduelektroonika alanenud keskmistele hindadele on Soome EL-iga liitumisest innustatud rahvusvaheline konkurents. Avatud siseturg tõi Soome jaekaubandusse päris kiiresti välismaiseid odavkette. “Konkurents on läinud pingelisemaks ja keskendunud just hinnale,” märkis mees.
Seotud lood
Selle aasta septembri lõpus hakkab kehtima
patareimäärus, mille järgi kõik kauplused, mis müüvad patareisid või patareidega
tooteid peavad olema varustatud konteineritega nende tarbeks.
7. augustil toob Prantsuse ettevõte Bic
turule oma uusima ühekordselt kasutatava toote – Bic-phone’i.
Nokia tõusis võitleva
keskkonnaorganisatsiooni võrdluses varasemalt 9. kohalt 3.-ks tänu edukale
ohtlikest kemikaalidest loobumisele koostöös SonyEricssoniga.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.