Hamburgi Finkenwerderi lennujaamakülas on
pidupäev: kohalikust Airbusi tehasest veeres esmaspäeval välja pikisilmi oodatud
esimene A380. Emirates Airline'i lennukiparki kuuluva luksusliku reisilennuki
esimene liinilend stardib reedel Dubaist New Yorki.
Emirates oleks pidanud küll oma A380 kätte saama juba läinud sügisel, aga tootmine venis ja oktoobrist sai 1. juuli. Emiratesi juht šeik Ahmed bin Saeed al-Maktoum on aga kannatliku loomuga mees ja on nõus ära ootama ka järgmised 57 juba ammu tellitud A380. Võtku see aega siis aastaid või aastakümneid, sest üle ühe lennuki kuus praegu Hamburgi tehases toota ei jõuta, ja nendegi puhul on tegemist A380 väiksemate vendadega.
"Tulevik on saabunud," teatas šeik esmaspäeval Hamburgis uut lennukit vastu võttes. "Meie Emiratesis oleme uhked, et seejuures väikest rolli mängida tohime." Ja šeiki tervitama tulnud 2000-le Airbusi tehase töölistele: "Teie kirjutasite ajalugu."
Ja kui kord juba Hamburgi tuldud sai, esitas šeik kohe ka järgmise tellimuse: ehitatagu 60 väiksemat Airbusi lennukit, kokku 13 miljardi dollari eest.
Maailma suurima, A380 reisilennuki tükihind on 210 miljonit eurot. Emiratesi tellitud versioonis on kohti 489-le reisijale. Luksusliku sisuga lennuhiius on 1. klassi reisijatele ette nähtud dušikabiinid. Lisaks baarid ja erasviidid. Lennukeid toodetakse Prantsusmaal Toulouse'is ja Hamburgi lähistel Finkenwerderis.
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Dubais baseeruv lennufirma Emirates Airlines tellis endale täiendavalt 32 hiiglaslikku A380 tüüpi lennukit, mida peetakse üheks suurimaks tellimuseks tsiviillennunduse ajaloos.
Alates 1. jaanuarist 2009 on Saksamaale
tööle oodatud kõrgharidusega spetsialistid Euroopa Liidu uutest
liikmesriikidest. Piiranguid odavtööjõule pikendati aastani 2011.
Suurenevad energiahinnad ja mured globaalse
soojenemise pärast sunnivad Saksamaad järele mõtlema oma tuumaenergeetikast
loobumise otsuse üle, mis praegu muudab Euroopa suurima majanduse veel
sõltuvamaks saastavast söest ja Venemaalt pärit maagaasist.
Saksamaal avati Euroopa esimene maa-alune
süsinikdioksiidi hoidla. Berliini lähedal Ketzinis asuv hoidla on osa
üleeuroopalisest projektist CO2SINK, mille ülesandeks on hinnata, kuivõrd
realistlik on võidelda globaalse soojenemisega süsiniku mahamatmise kaudu.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.