• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,35%39 519,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,61
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,35%39 519,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,61
  • 30.07.08, 08:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksamaal sai valmis esimene hiigel-Airbus

Hamburgi Finkenwerderi lennujaamakülas on pidupäev: kohalikust Airbusi tehasest veeres esmaspäeval välja pikisilmi oodatud esimene A380. Emirates Airline'i lennukiparki kuuluva luksusliku reisilennuki esimene liinilend stardib reedel Dubaist New Yorki.
Emirates oleks pidanud küll oma A380 kätte saama juba läinud sügisel, aga tootmine venis ja oktoobrist sai 1. juuli. Emiratesi juht šeik Ahmed bin Saeed al-Maktoum on aga kannatliku loomuga mees ja on nõus ära ootama ka järgmised 57 juba ammu tellitud A380. Võtku see aega siis aastaid või aastakümneid, sest üle ühe lennuki kuus praegu Hamburgi tehases toota ei jõuta, ja nendegi puhul on tegemist A380 väiksemate vendadega.
"Tulevik on saabunud," teatas šeik esmaspäeval Hamburgis uut lennukit vastu võttes. "Meie Emiratesis oleme uhked, et seejuures väikest rolli mängida tohime." Ja šeiki tervitama tulnud 2000-le Airbusi tehase töölistele: "Teie kirjutasite ajalugu."
Ja kui kord juba Hamburgi tuldud sai, esitas šeik kohe ka järgmise tellimuse: ehitatagu 60 väiksemat Airbusi lennukit, kokku 13 miljardi dollari eest.
Maailma suurima, A380 reisilennuki tükihind on 210 miljonit eurot. Emiratesi tellitud versioonis on kohti 489-le reisijale. Luksusliku sisuga lennuhiius on 1. klassi reisijatele ette nähtud dušikabiinid. Lisaks baarid ja erasviidid. Lennukeid toodetakse Prantsusmaal Toulouse'is ja Hamburgi lähistel Finkenwerderis.
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

Uudised
  • 11.06.10, 09:16
Dubailt ajaloo suurim lennukitellimus
Dubais baseeruv lennufirma Emirates Airlines tellis endale täiendavalt 32 hiiglaslikku A380 tüüpi lennukit, mida peetakse üheks suurimaks tellimuseks tsiviillennunduse ajaloos.
Uudised
  • 17.07.08, 18:04
Saksamaa avab tööturu nutikaile idaeurooplastele
Alates 1. jaanuarist 2009 on Saksamaale tööle oodatud kõrgharidusega spetsialistid Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest. Piiranguid odavtööjõule pikendati aastani 2011.
Uudised
  • 10.07.08, 19:07
Saksamaal suureneb tuumaenergia poolehoid
Suurenevad energiahinnad ja mured globaalse soojenemise pärast sunnivad Saksamaad järele mõtlema oma tuumaenergeetikast loobumise otsuse üle, mis praegu muudab Euroopa suurima majanduse veel sõltuvamaks saastavast söest ja Venemaalt pärit maagaasist.
Uudised
  • 09.07.08, 12:11
Saksamaal avati maa-alune CO2 hoidla
Saksamaal avati Euroopa esimene maa-alune süsinikdioksiidi hoidla. Berliini lähedal Ketzinis asuv hoidla on osa üleeuroopalisest projektist CO2SINK, mille ülesandeks on hinnata, kuivõrd realistlik on võidelda globaalse soojenemisega süsiniku mahamatmise kaudu.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele