Autotööstuses oli reedel küll väga must
päev. Kui General Motorsi hiigelkahjumit võis oodata, siis Jaapani suuruselt
kolmanda autotootja Nissani ning eriti luksusautode tootja BMW oodatust kehvemad
tulemused olid paljudele ebameeldiv üllatus.
Maailma suurima luksusautotootja BMW aktsia hind tegi reedel enam kui seitsme aasta suurima kukkumise pärast seda, kui teatas, et kontserni teise kvartali kasum kukkus 28 protsenti 507 miljoni euroni võrrelduna analüütikute prognoositud 703 miljoni euroga. Käive kahanes 0,9 protsenti 14,6 miljardi euroni. Aktsia hind kukkus uudise peale Frankfurdi börsil enam kui kümme protsenti.
Kui seni on näidanud USA turul kehvi müügimahte kohalikud kolm suurt (General Motors, Ford ja Chrysler), siis nüüdseks on sealne nõrk turg, millele lisanduvad dollari madalast kursist tingitud kahjumid, toorainehindade tõusu tõttu löömas ka Euroopa ja Jaapani konkurente, kes seni on Põhja-Ameerikas turuosa võitnud.
Nii langes jeeni tugevnemise ning liisitud autode hinnalangusest põhjustatud mahakandmiste tõttu Nissani eelmise kvartali kasum 43 protsendi võrra 52,8 miljardi jeenini (4,9 miljardi kroonini). Ettevõtte käive langes 4,1 protsenti 2,35 triljoni jeenini (220 miljardi kroonini).
Arvestades varasemat, võib General Motorsi 15,5 miljardi dollari suurust kahjumit ehk 27,33 dollarit aktsia kohta pidada suhteliselt rahuldavaks tulemuseks. Tegemist on suuruselt kolmanda kvartalikahjumiga ettevõtte ajaloos. Kahjumi peapõhjus oli 9,1 miljardi dollari maha kandmine, teatas ettevõte.
Seotud lood
Kaks päeva hirmsat karuturu rallit teinud
Tallinna börs väsis tänaseks ära ning OMXT langes ühe protsendi võrra.
Need algasid Baltika ilusate teise kvartali
tulemustega, kogusid ennast siis veidi ja on nüüd täie hooga lahti pääsenud:
Tallinna börs on viimasel kahel päeval optimismiga üle ujutatud.
Ehkki investeerimiskonsultant Kristjan
Lepik on pikemas perspektiivis Tallinna börsi suhtes endiselt pessimistlik,
ostis ta karuturu ralli ootuses mitmeid Tallinna börsi aktsiaid.
Automüüginumbrid on sel aastal kõikjal
maailmas langenud, nii ka Eestis, ometi leidub meil rida turuosalisi, kel
mullusest märkimisväärselt paremini läheb.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.