Evli Securities ootab sel aastal Merko
Ehituse kasumi vähenemist ja järgmisel aastal väikest kasvu, seevastu oodatakse
Eesti Ehituselt tänavu korralikku kasumikasvu. Merko on suhtlemisel
investoritega muutunud kinnisemaks.
„Kuna elamuehituse mahud on vähenenud, siis Eesti Ehitus on tänu hajutatud portfellile ja infrastruktuuriprojektidele keskendumisega paremini kaitstud,“ põhjendas Evli Securitiese fondihaldur Jaanus Hellat, miks eelistatakse Eesti Ehituse aktsiaid. Ta tõdes, et valuatsioon on mõlemal firmal ligitõmbav.
Kuigi Merko ei ole kuulu Evli Securitiese Balti fondi viie suurema investeeringu hulka, teeb Hellatile muret, et Merko on investoritega suhtlemisel muutunud viimasel ajal kinnisemaks. „Loodan, et Merko asub jõuliselt oma usaldusväärsust taastama,“ kõneles Hellat.
Ettevõtte jagunemine on Hellati meelest tervendav, sest maadeskandaalist tulenev otsene rahaline kahju on firmast välja viidud ja loodetavasti saab firma nüüd keskenduda oma põhitegevusele. Hellat märkis, kui veel möödunud aastal teavitas Merko börsi võidetud ehituslepingutest, siis sel aastal pole ühtegi korda seda tehtud.
Näiteks on Eesti Ehitus Hellati sõnul sel aastal teada andnud üheksast võidetud lepingust. Samuti on Eesti Ehituse võidetud tellimuste kogusumma jätkuvalt tugev, Merko paraku keeldub seda üldse avaldamast. „Mulle tundub, et salatsemine on teinud Merkole kohati rohkem kahju kui maadeskandaal,“ nentis Hellat.
Arvestades AS Järvevana eraldamist ning vahepeal tõusnud turgu arvab Hellat, et uue Merko Ehituse aktsia võiks tänase turuseisuga börsile tulles kauplemist alustada 28. juuli sulgumistasemest mõnevõrra madalamalt, s.o. kusagil 6,8-7 euro (106-109 krooni) kandis.
Seotud lood
Hansabank Marketsi analüütik Pavel Lupandin
ütles Äripäevale, et nad ei anna aktsiale ühtegi soovitust ega sea
hinnasihti.
Evli Securitiese partner Tiiu Pedaja rääkis
täna Gaselli kongressil sellest, mille järgi riskikapitalistid investeeringuteks
projekte valivad, ja märkis, et oluline küsimus on sellest väljumine.
Merko Ehituse 2008. aasta esimese
kuue kuu müügitulu oli 2,37 miljardit krooni, vähenedes eelmise aastaga
võrreldes 4,9%.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.