Estravel AS juhatuse liige ja tegevdirektor
Anne Samlik usub, et järgmisel aastal turismisektori käive küll kasvab umbes
2-3%, tunduvalt aga langeb kasumlikkus.
“Tänases majanduslikus olukorras ei julge optimistlikum olla,” hindab Anne Samlik. “Turismisektoris on inimtööjõul väga suur osakaal, mistõttu on kulutused tööjõule suurimaks kuluartikliks. Kasumlikkuse vähenemiseks prognoosin 10-20% kogu sektoris,” arvas ta.
Samliku hinnangul tuleb aga tuleval aastal kahtlemata teha rohkem tööd kui tänavu. Seejuures palgad sektoris tõusevad 7-8 protsenti.
“Väga oluliseks on muutumas stabiilne ja kõrge teeninduskvaliteet. Mitme protsessi automatiseerimine tagab kulude piiramise. Suur edufaktor on järgmistel aastatel turismisektoris efektiivsete ja kasutajasõbralike online-lahenduste väljatöötamine. Maailmapraktika näitab, et meil on veel suur kasvuruum antud vallas,” pakub konverentsil Äriplaan 2009 esinev Anne Samlik.
Samas märkis ta, et kuhugi pole kadunud ka globaalsed ja lokaalsed ohud. “Globaalselt mõjutavad turismi ennekõike katastroofid ja õnnetused ning poliitilised konfliktid, samuti nafta hinna jätkuv tõus. Kui vaadata Eestisse sissetulevat turismi, siis ka siin on kindlasti esikohal poliitiline stabiilsus riigis ja inflatsiooni ohjeldamine,” arvas ta.
Anne Samlik räägib turismitööstuse järgmise aasta võimalustest ja ohtudest Äripäeva
konverentsil "Äriplaan 2009", mis toimub 24.-25. septembril Tallinnas Vene Teatris.
Seotud lood
Turusmifirmad ootavad sellelt sügiselt, et
reisihuvilised eraldaks terad sõkaldest, majanduse üldise jahenemise tõttu
kahaneval turul jätkub kliente vaid tublimatele.
Väikesed turismifirmad jäävad
majandusraskustele alla, olles sunnitud ära jätma varem plaanitud ja väljamüüdud
reise. Suuremad reisikorraldajad söövad väikesed lihtsalt välja, kirjutas
Ärielu.
Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu
tegevjuhi Andres Talijärve hinnangul ei ole oluline, kas majanduskasvu numbrid
näitavad mõne protsendi plussi või miinust, tema hinnangul majandus lihtsalt
seisab.
Eesti majanduse suurimaks ohuks on võimetus
mõista, et keskkond on järsult muutunud ning et hiljutised kuldsed ajad ei kordu
täpselt sellistena enam kunagi, arvab tippadvokaat Jüri Raidla.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele