Elektroonikakaupade müügikett Euronics
laieneb Balti riikides, Lätis liitub Euronics Balticuga 18 koduelektroonika
kauplusega Tehnoland ja Leedus 74 koduelektroonika kauplusega
Elektromarktas.
Kokku liitub 92 kauplust ning kett koondab nüüdsest kogu Baltikumis 124 kauplust. Uued liikmed saavad litsentside omandamisega õiguse kanda Euronicsi kaubamärki ning osaleda ühisostuprogrammides. Koos lisandunud liikmetega planeerib Euronics Eesti, Läti ja Leedu 2008. aasta käibeks 220 miljonit eurot (3,43 miljardit krooni), teatas ettevõte.
Sügisel kavatseb Euronics laieneda ka Eestis, avades siin kaks uut kauplust. Lisaks on sügisesse plaanitud juba ka kahe uue kaupluse avamine Riias.
Euronics Internationali peadirektor Klaus Lahrmann ütles, et laienemine suurendab Euronicsi kui ühe Euroopa suurima koduelektroonikamüüja atraktiivsust elektroonikatootjate silmis, pakkudes neile võimalust jõuda 7,2 miljoni tarbijani Baltikumis.
Euronics Baltic juhatuse liige ning Euronicsi, PlussMiinuse ja Mediapointi kaubamärgi all tegutseva Sandman Grupi peadirektor Martin Pedai selgitas, et tänu laienemisele saab ettevõte planeerida oma sisseostustrateegiat ja pakkuda ostjaskonnale soodsamaid hindu. "Uute tehnoloogiate pakkumisel oleme täna ja edaspidi jätkuvalt kiired, pakkudes esimestena kaubavalikus välja uued koduelektroonikatooted ja tehnoloogiad," sõnas ta.
Koduelektroonikaturu hetkeolukorda kommenteerides ütles Pedai, et ülemaailmne majanduslangus ja inflatsioon on siingi oma mõju avaldanud. Samas läheb telerite müük tänu augustis peetud Pekingi olümpiamängudele ja digitelevisiooni käivitumisele väga hästi, telerite hinnad seejuures langevad.
Praktiliste kaupade nagu külmikud, pesumasinad müük läheb stabiilselt ja teatud gruppides nagu arvuti- ja fotokaubad ning muud emotsioonitooted on märgata langust.
Balti riikides koduelektroonikaturgu uuriva firma GfK kinnitab samuti, et näiteks LCD- ja plasmatelerite ühiku kaupa müük on Balti riikides 2008. aasta esimese poolel mullu sama perioodiga võrreldes kasvanud koguni 50%. Eestis oli vastav kasv 29%, Lätis 72% ja Leedus 40%. Samal ajal näitavad mitmed teised kodutehnika tootegrupid kooskõlas muu jaekaubanduse langusega pigem langevat trendi.
Euronics International on Euroopas suuruselt teine koduelektroonika müügikett. 25 liikme ja 7 litsentsiomanikuga on kett esindatud 28 riigis. Lisaks laienevale ketile Euroopas on Euronicsil ka üle 600 müügikohaga assotsieerunud liige Austraalias ja Uus-Meremaal. Euronics Internationali kuulub 6300 ettevõtet 11500 kauplusega. Tööd antakse kokku rohkem kui 50 000 inimesele.
Seotud lood
Euronicsi kaubamärgi sisse ostnud eestlaste
ettevõte pürib ülebaltiliseks elektroonikamüüjaks, avades sel aastal juba
kolmanda poe Riias, kirjutas Äripäev.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.