Euronicsi kaubamärgi sisse ostnud eestlaste
ettevõte pürib ülebaltiliseks elektroonikamüüjaks, avades sel aastal juba
kolmanda poe Riias, kirjutas Äripäev.
Eestis 35protsendilist turuosa omav Euronics põhineb täielikult Eesti kapitalil ning kasutab sisseostetud kaubamärki. Euronics Baltic OÜ strateegiline partner ja kahe kolmandiku omanik Sandman Grupp alustas kodumasinate hulgimüügiga ning jõudis Vene kriisi järel olukorda, kus samamoodi jätkata ei saanud.
"Hulgimüügiga polnud võimalik stabiilset äri teha," rääkis ettevõtte tegevjuht Matrin Pedai, kelle sõnul alustatigi siis jaemüüki Z Elektroonika nime all ning liituti Euronicsi ketiga 2002. aastal.
"Tegemist oli selgelt tulevikku suunatud otsusega," ütles Pedai. "Rahvusvahelise kaalu lisamine andis meile paljudes valdkondades ohtralt jõudu juurde nii jaekaubanduse kontseptsioonide parandamisel kui ka läbirääkimistel erinevate välishankijatega."
Kokku on eestlased avanud 22 kauplust, neist kolm Lätis. Lisaks on leitud koostööpartner ka Leedus. "Kaubamärgid on kõikidele saadavad, aga oluline on järjepidev töö ja asukoht. Inimeste aeg maksab üha enam," ütles Pedai, kes plaanib ka Lätis saavutada vähemalt 10protsendilise turuosa.
"Tahame hea teenindusega konkurente üllatada," nägi Pedai oma trumpi teiste ees. "Tere, head aega ja aitäh on see, mis toob kliendi tagasi." Tema hinnangul on konkurents Eestis veidi tugevam, mistõttu ka teenindus parem kui Lätis.
Rootsi elektroonikakaupluste ketil ONOFF on kaks poodi Eestis, kuus Soomes ja 70 Rootsis, kuid Lätti pole kett veel jõudnud. "Me oleme pikalt maad uurinud ja plaaninud, kuid midagi täpsemalt praegu öelda ei saa," ütles ennast Sandman Grupi põhikonkurendiks pidava ONOFFi müügijuht Artto Lohk. Tema sõnul on kinnisvarahindade järsk tõus vähendanud Läti atraktiivsust. Eestis tahetakse aga laieneda Tallinnast välja Pärnusse, Tartusse ja Narva.
Läti suurim elektroonikamüüja RD Elektroniks, millel on üle riigi 50 kauplust, hindab oma turuosaks vähemalt 40 protsenti. Ettevõte juhi Aleksandrs Meilehsi sõnul on uutel müüjatel Läti turule siseneda mõttetu ning tasub vaid mõni kett üles osta või tulla dumpinguga.
"Viie aasta jooksul ei näe ma sellel mõtet," ütles Meilehs, kes Euronicsit konkurendiks ei pea. "Keegi ei näe neid," vihjas Meilehs keti väiksusele.
Pedai hinnangul on Eesti ja Läti erinevus üsna suur. "Eestlased on uuendusmeelsed. Näiteks Eestis me kineskooptelekaid peaaegu üldse ei müü, samas Lätis ostetakse seda üsna palju," ütles ta.
Pedai sõnul on võimalik ka Eestis juba juurutatud turundusvõtteid Lätti üle kanda ja seal rakendada.
Seotud lood
Elektroonikakaupade müügikett Euronics
laieneb Balti riikides, Lätis liitub Euronics Balticuga 18 koduelektroonika
kauplusega Tehnoland ja Leedus 74 koduelektroonika kauplusega
Elektromarktas.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele