Saku Õlletehas olulises osas halvemat
tulemust teinud ei ole kui eelmisel rekordaastal, ütles Saku
kommunikatsioonijuht Priit Põiklik aripaev.ee-le.
“Vaatamata jahedale ja vihmasele suvele, mis on meie tootmises ja müügis tipphooaeg, samuti majanduskasvu pidurdumisest tingitud tarbijate valmisolekule vähem tarbida, ei ole Saku nüüd olulises osas teinud halvemat tulemust kui eelmisel rekordaastal. On ju selge, et sel aastal on ükskõik millisel ettevõttel raske möödunud superaastate tulemusi korrata. Meie puhaskasumi kasv on paljuski seotud tulumaksukuluga, sest eelmisel aastal maksime rekorddividendidelt väga suure tulumaksu," kommenteeris Saku kommunikatsioonijuht Priit Põiklik Saku II kvartali 13%st kasumilangust.
Põiklik möönis, et aktsiisitõus mõjutas Saku väljamüüki küll juunikuus, kus suured kauplused ja hulgikaubandus väga suurtes kogustes kaupa oma lattu valmis ostsid. Samas ei ole näha, et aktsiisi tõus oleks inimesi mõjutanud nüüd just õlut vähem ostma. "Pigem on majanduskasvu pidurdumine mõjunud kogu tarbimisele, tõmmates sealjuures kaasa ka alkohoolsed joogid. Õllede puhul tuleb arvestada ka, et II kvartalis kehtisid veel karmid müügipiirangud Tallinnas ja Põhja-Eesti omavalitsustes, kus pärast kella 20 ei saanud õlut osta," rääkis ta.
Erinevate õllesegmentide tarbimisdünaamikast rääkides, ei pane majanduskasvu pidurdumine inimesi niivõrd rohkem odavõlut tarbima, vaid üldse rohkem valima ja oma ostueelistusi diferentseerima, ütles Põiklik. "Näiteks on kasvanud Carlsbergi õlle ja Baltika tarbimine. Seetõttu ei saa nagu ka öelda, et Saku oleks turuosa kaotanud, sest kasvu on näidanud meiega samasse Carlsberg gruppi kuuluvate tootjate õlled," kommenteeris ta Saku turuosade muutusi. Nimelt eelmise aasta keskel omas Saku rahaliselt Eesti õlleturust 51% ja mahuliselt 47,2% turuosa, siis selle aasta keskel vastavalt 47,8% ja 46%.
Kvaliteet- ja odavõlle osas ei ole toimunud erilisi muutusi. "Isegi vastupidiselt ootustele, premium-klassi õllede osakaal on püsinud stabiilsena koguseliselt 16% ligidal, kange õlu on oma turuosa koguni kaotanud olles koguselises väärtuses juulis 2007 26,6% ja juulis 2008 23,8% ning main-stream õlle segment, mida Saku puhul esindab Originaal, on koguni kasvanud 38,3%-lt juulis 2007 41,7%-ni juulis 2008," rääkis kommunikatsioonijuht.
Saku Õlletehase teise kvartali maksude-eelne kasum langes võrreldes aastataguse ajaga 13% ja ulatus 51,8 mln kroonini. Käivet suutis õlletootja kasvatada 289,3 mln krooni ehk 2%. Ärikulude tõus on seotud nii kaupade, tooraine, materjalide, teenuste hinna kallinemisega kui ka tööjõukulude kasvuga.
Seotud lood
LHV analüütiku Sten Pisangi sõnul olid
olukorda arvestades Saku Õlletehase avaldatud poolaasta majandustulemused üle
ootuste korralikud.
Saku Õlletehase teise kvartali
maksude-eelne kasum langes võrreldes aastataguse ajaga 13% ja ulatus 51,8 mln
kroonini. Käivet suutis õlletootja kasvatada 289,3 mln krooni ehk 2%.
Teist aastat järjest Joogitööstuse TOPi
võitja Saku Õlletehas põhjendab stabiilset kõrget kohta õige äratõukega stardis
1990. aastail.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.