• OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,54%5 951,23
  • DOW 300,11%43 508,66
  • Nasdaq −1,19%19 057,4
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,54%5 951,23
  • DOW 300,11%43 508,66
  • Nasdaq −1,19%19 057,4
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • 27.08.08, 19:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn ei rahuldanud Ühisteenuste kahjunõuet

Tallinna linnavalitsus otsustas AS-i Ühisteenused kahju hüvitamise taotluse rahuldamata jätta.
Tallinna Linnavalitsus on seisukohal, et AS-i Ühisteenused poolt Tallinna linnale esitatud kahju hüvitamise taotlus on põhjendamatu, sest lepingu lõpetamise puhul oli tegemist vääramatu jõuga ning seega pole olnud Tallinna linna tegevus õigusvastane, teatas Raepress.
27. juunil esitas AS Ühisteenused seoses sõiduõiguse kontrollteenuse lepingu lõpetamisega Tallinna linnavalitsusele taotluse kahju kokkuleppeliseks hüvitamiseks.
Kahju hüvitamise taotluse kohaselt on halduslepingu ennetähtaegse lõppemise tõttu tekkinud AS-le Ühisteenused kahju ligikaudu 14,95 miljonit krooni, kahjunõude kokkuleppelise lahendamise korral oli AS Ühisteenused nõus vähendama kahjunõuet 10,5 miljoni kroonini.
Tallinna linnavalitsus saatis 10. juulil AS-le Ühisteenused kirja, paludes hiljemalt 21. juuliks selgitada, milles seisneb AS-i Ühisteenused arvates Tallinna linna tegevuse õigusvastasus ning kuidas on arvutatud väidetava kahju suurus ja milliste dokumentidega on see tõendatud. Ent AS Ühisteenused ei kasutanud temale antud võimalust kahjunõude õigusliku, faktilise ja tõendusliku külje selgitamiseks, viidates oma vastuskirjas üksnes Tallinna halduskohtule esitatud kaebusele, milles AS-i Ühisteenused väitel sisalduvat kahjunõude õiguslikud alused.
Viidatud kaebuses palub AS Ühisteenused halduskohtul tühistada lepingu ülesütlemise otsuse, kuid kaebus ei sisalda kahjunõudesse puutuvaid selgitusi ega tõendeid.
Lepingu lõpetamise tingis Riigikohtu üldkolleegiumi 16. mai 2008. a. otsus, mis tunnistas ühistranspordiseaduse § 5411 lõike 3 ning väärteomenetluse seadustiku § 9 punkti 3 ja § 10 lõike 5 põhiseadusega vastuolus olevaks ja kehtetuks, seda otsust ei saanud Tallinna linn ära hoida, mõjutada ega ette näha. Tallinna linna ja AS Ühisteenused vahel sõlmitud halduslepingu täimise jätkamine sellises olukorras polnuks õiguslikult võimalik ega lubatud ning see ei sõltunud Tallinna linna tahtest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele