• OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−1,07%5 920,77
  • DOW 30−0,35%43 309,67
  • Nasdaq −1,92%18 915,83
  • FTSE 100−0,08%8 652,13
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−1,07%5 920,77
  • DOW 30−0,35%43 309,67
  • Nasdaq −1,92%18 915,83
  • FTSE 100−0,08%8 652,13
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • 29.08.08, 15:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

California astub seadusega valglinnastumise hädade vastu

Kaugele ulatuvate eeslinnade ja ummikurohke liikluse poolest tuntud osariigis on käigus seadus, mis hulga rahaga soodustaks elamist töökohtade, raudteeliinide ja bussipeatuste lähedal, et vähendada inimestel autosõiduks kuluvat aega.
Mugavuse kõrval on eesmärgiks CO2 emissiooni vähendamine, kirjutas täna New York Times. Seadus suunaks miljardeid dollareid üleriigilisi ja kohalikke transpordi subsiidiume just neisse piirkondadesse, kus tehakse jõupingutusi autosõidu kasvu aeglustamiseks. Mõte on soodustada elamupiirkondi tootmis- ja äripiirkondade läheduses ning vähendada elanike töötee pikkust. Osariigi assamblee võttis eelnõu esmaspäeval vastu, see vajab veel heakskiitu kohalikult senatilt ja väljakuulutamist kuberner Arnold Schwarzeneggeri poolt. Viimane ei ole veel oma selget seisukohta eelnõu suhtes avaldanud.
Autoga läbitavad teekonnad on Californias viimase 20 aasta jooksul kasvanud 50% kiiremini kui rahvaarv samal ajal. Inimeste liiklus annab 30% osariigi kasvuhoonegaaside õhkupaiskest. Eelnõu toetamisega on ühinenud hulk elamuarenduse esindajaid ja keskkonnakaitse organisatsioone, kes on varasemad kauased vastased.
Üks osa seadusest keskendub regionaalsele planeerimisele: kuidas jagada maakasutus tootmis-, põllumajandus-, elamu-, avaliku ja ärimaa vahel. Teine korraldab uute teede ja sildade paigutamist. Kolmas meede puudutab elamispinna vajadust ja sellega seonduvat vastutust, näiteks millise hulga inimestele kättesaadava hinnaga elamispinna rajamist peab kohalik võim võimaldama. Need kolm meedet peavad toimima kooskõlas, et pääseda ligi riiklikule ja osariigi subsiidiumile. Üle osariigi koostaks ja põhjendaks selleks taotlusi 17 kohalikku planeerimisgruppi. Kahe keskkonnaorganisatsiooni hinnangul on aastas oodata 15-20 mld dollarit toetust maanteedele, sildadele, jalgrattateedele ning kergraudteedele. Mitmed kohalikud tegelased nimetasid ajalehele osariigi algatust ajalooliseks, kuivõrd see seob praktikas argise otstarbekuse ja mugavuse CO2 emissiooni vähendamisega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele