E-Piima juht Margus Murakas ütles,
et ekspordi suurendamist Venemaale on hoitud tagasi Eesti-Venemaa
poliitiliste suhete tõttu. Ettevõte kaalub, kas tahetakse suurendada sõltuvust
Vene turust.
"Oleme mõelnud Venemaa ekspordi kasvatamisele, kuid oleme kasvu tagasi hoidnud Eesti-Venemaa poliitiliste suhete tõttu. Küsimus on selles, kas tahame seda turuosa suurendada ja rohkem Vene turust sõltuv olla," rääkis Murakas.
Ettevõtte juhi sõnul oli mullu ekspordimaht Venemaale ca 60 miljonit krooni, mis on ligikaudu 1000 tonni juustu. "Vene turu ekspordikasvul on perspektiivi, kuna Vene tarbijal on ostujõud," lisas ta.
"Ekspordi suurendamine Venemaale sõltub sellest, kas me seda tahame või ei. Me pole seda otsust veel vastu võtnud,“ sõnas Murakas.
"Eksporti Venemaale alustasime kusagil 2005. aasta kandis, kui Euroopa Liit tegi selle võimalikuks," ütles ta.
United Estover Group OÜ-le kuuluva Põltsamaa Meierei Juustutööstuse ekspordimahu suurendamises Venemaale Murakas konkurentsiohtu ei näe. “Estover pole väga suur ning nende tootmismahud pole suured.” Murakas ütles, et Vene turul panevad hinna paika siiski Saksamaa, Argentiina ja Uus-Meremaa tooted.
Eesti turg jääb Murakase sõnul lähitulevikus stabiilseks. „Baastooted nagu juust ikka lähevad. Võib-olla ostetakse rohkem odavamaid tooteid," ütles ta.
Seotud lood
Valio ekspordidirektor Elar Ollik ütles, et
Venemaale eksporditava juustu müük kukkus peale aprillirahutusi 80% ning
turuosa on keeruline tagasi võita, osa suuri kaubanduskette keelduvad
siiani Eestis toodetud tooteid sortimenti võtmast.
Estover OÜ tegevjuht Kai Rimmel ütles, et
Põltsamaa Meierei Juustutööstuse juustu ekspordi suurendamisega Venemaale
oodatakse eelkõige käibekasvu, kuna piima sisseostuhind on kasvanud.
E-Piima juht Jaanus Murakas ütles, et
ettevõtte tootmismaht pole vähenenud, kuid eelmise aasta suur piimahinna tõus
tõi ka neile head majanduslikud tulemused.
Piimandusühistus E-Piim varumisdirektor
Jaan Mutli rääkis aripaev.ee-le, et tema meelest on piimaturul
praegu väga halvad ajad, kuid kui sa ei arene ja ei investeeri, sured
nii kui nii.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.