• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 18.09.08, 16:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lehis: riik ei võida poole kallimast ametiautode erisoodustusest

Eesti Maksumaksjate Liidu juhatuse esimehe Lasse Lehise sõnul riik sellest otsusest kindlasti ei võida, sest firmad, kes seni maksid erisoodustusmaksu 2000 krooni, hakkavad sõidupäevikut pidama ega maksa üldse.
Valitsus otsustas täna tõsta ametiautode erisoodustusmäära ning seda alates aastavahetusest. Eelnõu järgi muudetakse ettevõtte sõiduauto oma tarbeks kasutamise maksustatavat väärtust, maksustamise kord jääb samaks. Erisoodustuse piir tõuseb seniselt 2000 kroonilt 4000 kroonile.
„Kui autode ülevalpidamiskulu on väiksem kui 4000 krooni või natuke rohkem, siis need firmad, kes seni maksid 2000 krooni, hakkavad sõidupäevikut pidama ega maksa üldse, sest sinna kirjutatakse kõik sõidud ametisõitudeks ja maksuamet ei jõua kunagi kõiki sõidupäevikuid kontrollida,“ kommenteeris Lehis uut valitsuse seadusemuudatuse ettepanekut.
Lehise sõnul peaks ametiautode erisoodustusmäära diferentseerima. „Erisoodustusmäär peaks olema mingi protsent uue auto hinnast. Seda välismaal kasutatakse. Las siis Moskvitši omanikud maksavad 700 krooni,“ lisas ta.
Lehise selgituse järgi ei ole uue seadusemuudatuse kohaselt firmal mõtet odavaid autosid osta. 2003. aastal tõusis erisoodustus määr 1000 kroonilt 2000 kroonile. Lehis arvab, et mõnede autode puhul on see 2000 kroonine määr siiani sobiv. „Kui mõne auto kogukulu, liising ja kütus on 4000 krooni, siis sellelt nii suurt maksu nõuda ei ole sobiv, sest maksustatakse ju auto erasõitudeks kasutamist, mitte kogukulu ja kui kõik kulud on 4000, siis sellest kindlasti kõik ei ole erasõidud. Kalli maasturi puhul, mille liising on 15 000 krooni kuus, ei tohiks see 4000 krooni probleem olla,“ selgitas ta.
Lehise jaoks oli maksutõus pisut ootamatu ja ta ei usu, et 4000 krooni oleks arvutuste tulemus. „Valitsus ei saa õhust numbreid võtta, kes need hiromandid olid, kes ütlesid, et summa peab 4000 krooni olema,“ viitas ta sellele, et erisoodustusmäära peaks arvutama keskmiselt ja kindlasti ootaks ta enne selliseid otsuseid laiemat avalikku arutelu.

Seotud lood

Uudised
  • 19.09.08, 15:54
Erisoodustuse tõusult loodetakse 370 miljonit lisatulu
Sõiduautode erisoodustuse piirmäära tõusuga 2000-lt kroonilt 4000-le kroonile peaks rahandusministeeriumi hinnangul riigieelarvesse laekuma 370 miljonit krooni lisatulu.
Uudised
  • 18.09.08, 18:58
4000kroonine auto erisoodustusmaks sunnib stsenaariume kaaluma
Firmajuhte valitsusse saadetud eelnõu, millega ametiautode erisoodustusmäär tõuseb seniselt 2000 kroonilt 4000 kroonile, ei rõõmusta.
Uudised
  • 18.09.08, 14:49
Ametiauto erisoodustus kallineb kaks korda
Valitsus otsustas täna tõsta ametiautode erisoodustusmäära ning seda alates aastavahetusest.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 15:51
Rail Balticu hetkeseis: milliseid jaamu ehitatakse ja millal need valmivad
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele