Leedu lennufirma flyLAL on veendunud
airBalticule esitatud kohtunõuete mõistlikkuses ning leiab, et Läti
lennuettevõte airBaltic eksitab Leedu avalikkust.
Vilniuse kohus rahuldas Leedu lennufirma flyLAL nõude 199,83 miljoni liti (ca 900 miljoni krooni) ulatuses Läti ettevõtte airBaltic Leedu haruvarade arestimiseks. Nõude aluseks on ebavõrdne konkurents Riia lennujaamas, teatas ettevõte.
flyLAL Grupi juhatuse esimehe Gediminas Žiemelis ütles, et airBalticu poolt avaldatud info 38,7 miljoni litisest (ligi 175 miljoni kroonisest) kahjumist 2008. aasta esimeses pooles ja ühe peamise partneri ja osaniku eemaldumise tõttu ettevõttest SASi näol, tekkis flyLALil kahtlus airBalticu võimekuses kompenseerida tekitatud kahju.
“Nii airBalticu kui ka Riia lennujaama vastutus on selgelt piiritletud ning seetõttu on airBalticu kommentaarid Läti valitsuse suunas nagu oleks viimane juhtumi tagajärgede osas vastutav, tõenäoliselt lihtsalt katsed eksitada Leedu avalikkust," ütles Žiemelis. "Teisest küljest tekitavad Läti valitsuse julged sõnavõtud airBalticu teemal küsimusi selles osas, kes airBalticu ja Riia lennujaama tegevuse puhul tegelikult huvitatud osapool on," lisas Žiemelis.
flyLAL Grupi juhatuse esimees rõhutas, et antud juhtumi puhul pole käsitletud airBalticu ega Riia lennujaama maine küsimust, Leedu ettevõte kaitseb lihtsalt oma huve tsiviliseeritud moel õiguslike vahenditega. “Samas on oluline välja tuua, et Läti Konkurentsiamet hindas privileege, mis Riia lennujaamas airBaltic’ule anti, absoluutselt taunimisväärseteks,” sõnas Žiemelis. “Tundub, et täna kõige mõjuvõimsamad inimesed Lätis, kelleks on transpordi ja kommunikatsiooni minister Ainars Šleseris ning airBalticu president Bertold Flick ei salli seda, kui keegi nende eesmärgile, Balti regiooni lennundusturu okupeerimisele, vastu astub," ütles Žiemelis.
"Leedu lennufirma flyLAL on seitsmekümne Leedu suurima ettevõtte seas, olles ühtlasi kõige kiiremini kasvav lennufirma Baltikumis. Investeeringud, mida teeb airBaltic Leedus, on minimaalsed ning need ei loo meie riigile mingeid majanduslikke eeliseid – suur enamus piloote, tehnikuid ja teisi spetsialiste koolitati välja Leedu Vabariigi raha eest. Seetõttu leian, et kohalike tööliste ülevõtmine, kasutades selleks seadusevastaselt privileege, mida pakuvad Läti riigiettevõtted, pole midagi muud, kui konkurentidelt nende turuosa käest äravõtmine,” lausus Žiemelis.
flyLAL on viinud Vilniuse lennujaama läbivate reisijate arvu küll rekordtasemele, kuid täheldas siiski kaotusi, mis on põhjustatud tõenäoliselt ebaseadusliku dumpingu tõttu airBalticu poolt. flyLAL kuulub Leedu kapitalil põhinevasse lennunduskontserni, mille tegevuseks on muuhulgas ka lennukite pikaajaline liisimine, tehniline hooldus, meeskonna koolitus ning territooriumi haldamine.
“Me ei kavatse oma positsiooni Vilniuses loovutada ning panna oma reisijad edaspidi Riia kaudu sõitma. Kevadhooajal pakume juba jälle uusi sihtkohti ning suurendame pidevalt ka oma lennukiparki. Lähitulevikus saab tänu sellele Vilniusest, mitte Riiast, Balti regiooni transiidikeskus,” rõhutas juhatuse esimees Žiemelis.
Seotud lood
Leedu lennukompanii flyLAL vedas märtsikuu
jooksul Leedu lennundusettevõtetest kõige enam reisijaid, tõustes sellega riigi
lennundusturu liidriks. Ettevõte on reisijateveo liider ka Tallinna-Vilniuse
lennuliinil.
Leedu lennufirma flyLAL ning lennukitele
tehnilisi teenuseid pakkuv ettevõte flyLAL Technics esitlesid Vilniuses
kaasaegseimaid lahendusi lennukites mobiilside käivitamiseks. Pardal tehtud
mobiilkõne hind algab 23 kroonist.
Lennujaamades hakatakse juba mõne aasta
pärast reisijate kontrolli teostama röntgeni abil. Europarlamendi saadikud
arvavad aga, et selline tegevus riivab eneseväärikust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.