Islandi turismiamet ja Icelandair
käivitasid USAs reklaamikampaania, mille kohaselt Island on nüüd hulga odavam
ning sel on olnud edu.
"USA dollari kursi dramaatilise tõusuga Islandi krooni suhtes on Island nüüd tippsoodus reisisiht, pakkudes tarbijale eelmisest aastast peaaegu kaks korda rohkem ostujõudu," teatab reklaam. Krooni kurss on sel aastal kaotanud väärtusest ligi poole, kohalik börs kukkunud 90%, kirjutas eile New York Times.
Icelandair USA tegevdirektor Thorsteinn Egilssoni sõnul on reisijate seas tugev huvi 559 dollarilise paketi vastu, mis sisaldab edasi-tagasilendu New Yorgist või Bostonist ja kolme ööd Reykjaviki Hiltonis, broneeringuid on eelmise aasta sama ajaga võrreldes 72% rohkem. "Tahtsime turgu informeerida, et Island on nüüd odavam ja see on tõesti mõjunud," ütles ta. Islandi turismiametkonna esindaja USAs Einar Gustavsson kinnitas, et kampaania on otseselt seotud riigi finantskriisiga: "Vajame tungivalt välisvaluutat. Krahhi järel on islandlaste endi välisreisid vähenenud 40% ja see jätab Icelandairi lennukitesse palju tühje kohti."
Tavalisel aastal külastab Islandi 60000 ameeriklast ning oma maad müües on pakutud eksootilist nädalalõpuekskursiooni yuppie`dele. Sõnum on nüüd muutunud: reis, millele minekust sa mõtlesid, on nüüd palju odavam. Gustavssoni sõnul tahab Island kindlasti säilitada oma staatust erilise, eksootilise sihtkohana oma geisrite ja samas vingete kohvikutega, lihtsalt jänki jaoks nüüd "100 dollarine söömaaeg maksab 50 dollarit."
Seotud lood
Tavidi tegevjuhi Kuno Räägi sõnul
islandlased vaatamata riigi raskele olukorrale saba jalgevahele ei tõmba,
tänavad on täis autosid, restoranid puupüsti täis – inimesed joovad ja
laaberdavad.
Island on Rahvusvahelise Valuutafondi
vedamisel välja kuulutamas abipaketti, et stabiliseerida kohalikku majandust
peale seda kui kuu aega tagasi nende pangandus kokku kukkus.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?