Tänavu augustis oli Eesti väliskaubanduse
puudujääk 2,7 miljardit krooni, puudujääk vähenes eelmise aasta augustiga
võrreldes 38%.
Vähenemise põhjustas asjaolu, et tänavu on kaupade eksport igas kuus võrreldes eelmise aasta vastava kuuga kiiremini kasvanud kui import, teatas statistkaamet.
Kaupade eksport oli jooksevhindades 11,1 miljardit krooni, mis oli 8% ehk nominaalväärtuses 0,8 miljardit krooni enam kui eelmise aasta augustis. Ekspordi kasvu põhjustas eelkõige raua ja terase väljaveo suurenemine ligi poole miljardi krooni võrra.
Kaupade import oli augustis 13,8 miljardit krooni, mis oli nominaalväärtuses 0,8 miljardit krooni ehk 6% vähem kui eelmise aasta augustis. Impordi olulise vähenemise põhjustas sõidukite sisseveo vähenemine ligi miljardi krooni võrra.
Nii ekspordis kui ka impordis olid augustis esikohal masinad ja seadmed, mis moodustasid viiendiku mõlema kaubavoo käibest. Oluliselt ehk poole miljardi krooni võrra suurenes metalli eksport, peamiselt suurenes raua ja terase eksport. Ka kütuste väljavedu kasvas 0,4 miljardi krooni võrra.
Kaupade impordis oli oluline suurenemine kütuste tooterühmas (0,9 miljardi krooni võrra). Samas vähenes sõidukite import Eestisse ühe miljardi krooni võrra. Väljavedu oli suurem kui sissevedu ehk kaubavahetusbilanss oli positiivne puiduga seotud tootegruppide, samuti metalli ja metalltoodete kaubavahetuses.
Seotud lood
Eesti väliskaubanduse puudujääk vähenes
esialgsetel andmetel veebruaris 1,1 miljardi kroonini, teatas statistikaamet.
Puudujääk oli nii madalal tasemel viimati 2001. aasta mais.
Renault'd ja Daciat maale toova ABC Motorsi
tegevjuhi Martin Udla sõnul ei ole majanduslangus neist mööda hiilinud, kuigi
kokkuvõttes läheb ettevõttel hästi.
Vaatamata maailmamajanduse olulisele
halvenemisele, on Eesti ettevõtjad suutnud kasvatada oma eksporti välisturgudel,
eelkõige kolmandatesse riikidesse. Augustis vedasid kasvu metallid ja
metalltooted ning mineraalsed tooted.
United Motorsi Tallinna esinduse juht
Toomas Pärna ütles aripaev.ee-le, et selle aasta üheksa kuu võrdluses on pigem
näha impordi kasvu.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.