Uuringufirma GfK Custom Research Baltic
Eesti divisjoni juht Mauri Sööt nentis, et olukord majanduses on küll kiiresti
muutuv, kuid samas on Eesti tarbija Läti ja Leeduga võrreldes siiski
optimistlikum. Finantskriisi mõju majandusele on aeglasem, mistõttu jõutakse
sellega emotsionaalselt kohaneda.
„Kindlasti võib väita, et endiste aastate optimism on asendunud alalhoidlikumate ja äraootavamate hoiakutega. Samal ajal näitavad GfK Custom Research Baltic'u uuringutulemused, et Eesti tarbija kindlustunde üldindeks on võrreldes Läti ja Leeduga paremas seisus, seega Eesti tarbija on naabritest optimistlikum," nentis Sööt tarkkulutaja.ee-le.
Kuigi hirme ja ebakindlust on seoses majandusega palju, hindavad sotsioloogid finantskriisi mõju ühiskonnale tervikuna pigem tagasihoidlikuks.
„Ebakindlust, nagu ka muid emotsioone on ühiskonnas alati. Julgen arvata, et Venemaa Gruusia-suunaline tegevus tekitas keskmises Eesti inimeses palju vahetumaid emotsioone kui kukkuvad börsiindeksid, mille kaudne mõju majanduse käekäigu muutumise läbi toimub aeglasemalt, mistõttu jõutakse sellega emotsionaalselt kohaneda," ütles Sööt.
Tarkkulutaja.ee poolt hiljuti läbi viidud uuringule vastanuist enam kui pooled olid kindlad, et aasta aja pärast on Eesti halvemas olukorras kui täna, mida Sööt hinda pigem meedia teemadevalikut ja meelestatuse peegeldusena.
Samas uuringus osalenud arvasid, et vähemalt 3-6 kuu sissetulekute suurused säästud peaksid inimesel mustemateks päevadeks olema.
Seotud lood
Sisetarbimise vähenemist võis ennustada
juba suvel, kinnitab uuringufirma GfK Eesti divisjoni juht Mauri Sööt Eesti
majanduslangust kommenteerides.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.