Sisetarbimise vähenemist võis ennustada
juba suvel, kinnitab uuringufirma GfK Eesti divisjoni juht Mauri Sööt Eesti
majanduslangust kommenteerides.
Rahvusvahelise uuringufirma GfK Baltimaades läbi viidud uuring näitas, et juba suvel olid Balti riikide elanike meeleolud seoses majandusega valdavad negatiivsed. Kolm kuud tagasi uskus iga teine Eesti elanik, et majanduses on oodata olukorra halvenemist, kirjutas Sööt portaalis tarkkulutaja.ee.
"Iga teine Eesti elanik arvas juba mitu kuud tagasi, et isiklik majanduslik olukord on viimase kuue kuu jooksul muutunud raskemaks. Iga kolmas ennustas enda leibkonna majandusliku olukorra halvenemist järgmise kuue jooksul," nentis ta.
Kolm neljandikku eestimaalastest arvas, et riigi majanduse olukord on viimase poole aasta jooksul liikunud pigem allamäge ning iga teine arvas, et riigi majanduses olukord järgmise poole aasta jooksul muutub pigem halvemaks.
"Meeleolud olid juba südasuvel pessimistlikud ning selles valguses ei tohiks kolmanda kvartali tulemused olla üllatuseks, arvestades kuivõrd Eesti majandus sõltub sisetarbimisest. Sügisel vallandunud üleilmne rahanduskriis ei osutunud seega Eesti majanduslanguse põhjuseks, vaid lisas sellele hoogu," kinnitas Sööt portaalile.
Vaid neljandik vastanuist leidis, et on õige aeg osta kestvuskaupu nagu mööbel või kodutehnika, alla kolmandiku pidas aega sobivaks kinnisvara soetamiseks. Kaks kolmandikku eestimaalastest ennustas järgmisel poolaastal hindade ning laenuintresside kasvu.
Kolmandik uskus, et suudab järgmise aasta jooksul säästudeks raha kõrvale panna ning iga viies uskus palkade kasvu samas tempos hindadega.
GfK korraldab Baltimaades tarbijauuringuid 2007. aastast. Igas riigis küsitletakse 500 vastajat. Viidatud uuringutulemused pärinevad tarbijauuringust, mis viidi läbi 2008. aasta suvel.
Tarkkulutaja.ee on septembrist käivitunud portaal, mille eesmärgiks on vahendada Eestis teavet ja nõuandeid keerulises majandusolukorras toime tulemiseks. Portaali haldava OÜ Tark Kulutaja juhid on Raimond Kaljulaid ja Marko Leppik.
Seotud lood
Uuringufirma GfK Custom Research Baltic
Eesti divisjoni juht Mauri Sööt nentis, et olukord majanduses on küll kiiresti
muutuv, kuid samas on Eesti tarbija Läti ja Leeduga võrreldes siiski
optimistlikum. Finantskriisi mõju majandusele on aeglasem, mistõttu jõutakse
sellega emotsionaalselt kohaneda.
Portaal tarkkulutaja.ee viis läbi uuringu,
milles osalenud leidsid, et inimesed peaksid mõtlema, kuidas end kindlustada
võimaliku töökaotuse puhuks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.