LHV analüütik Sten Pisang ütles
aripaev.ee-le, et nad ootasid nafta hinna languse mõju kiiremat avaldumist ja
seega ka Tallinkilt paremat kasumit.
"Tallinki tulemused vastasid käibe osas ootustele, kuid kasumlikkuse poolest jäädi alla. Kui neljanda kvartali 3,7 miljardi kroonini ulatunud tulud (aastane kasv 4,5%) ületasid meie ootuseid ainult 3,5%, siis kõrgemad kulud tõid kaasa oodatust veerandi jagu madalama kasumi. Neljanda kvartali puhaskasum ulatus 461 miljoni kroonini (aastane kukkumine 54,1%) jäädes prognoosidele 26,7% alla. Oodatust madalamat kasumit võib ühest küljest põhjendada sellega, et ootasime nafta hinna järsu kukkumise avaldumist kiiremini. Teisalt avaldasid kasumlikkusele survet ka kõrged intressimäärad ning probleemid uue broneerimissüsteemi kasutuselevõtuga," kommenteeris Pisang Tallinki tulemusi.
"Juhtkonna hinnangul on raskemad ajad möödas ning 2008/2009 majandusaasta hästi alanud. Positiivse poole pealt tasub välja tuua kütusehindade osalise fikseerimise järgmiseks aastaks. Korrigeerime oma prognoose uute tulemuste valguses ning lähiajal avaldame ka vastava analüüsi LHV Pro all," lisas ta.
Seotud lood
Tallinki puhaskasumiks kujunes 318 miljonit
krooni, ehkki oodati 470 miljonit krooni. Viimase kvartali kasum kukkus eelmise
aastaga võrreldes 54%.
Börsil rabati täna kõvasti Tallinki
aktsiaid, mis hommikul lennutas aktsia hinna tervelt kümne protsndi võrra üles.
Börsipäeva lõpuks toimus mõningane rahunemine ning väärtpaberi lõplikuks
hinnatõusuks jäi 7,14 protsenti.
Tallinki omanik Enn Pant kinnitas usutluses
Kauppalehtile, et Tallinki börsilt viimist pole kaalutud, kuna sellise teate
peale kerkiks aktsia hind lakke.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?