Maanteeamet kinnitab, et ehkki kärbetega
eelarvest vähendati teetöödele mõeldud raha, ükski oluline töö siiski pooleli ei
jää. Kõiki ehitustöid tehakse suurema põhjalikkusega kui kunagi varem.
Praeguse Eesti tee-ehituse stiilinäide on septembris avatud Vaida-Aruvalla teelõik, mis annab ettekujutuse käimasolevate ja planeeritavate tee-ehitustööde tasemest.
Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul jätkatakse töid kõigil varem planeeritud objektidel, kuid maksekohustused viiakse üle järgmisesse aastasse.
"Me saame seda teha, sest enamiku objektide puhul on tegemist kaheaastaste projektidega," selgitas Sõrmus. Peadirektor kinnitas, et maanteeameti prioriteet on teehoole ning ehituse poole pealt Tallinna-Tartu maantee.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust rääkis 21. oktoobril toimunud pressikonverentsil, et septembris avatud Vaida-Aruvalla teelõik Tallinna-Tartu maanteel vastab täielikult I klassi maantee nõuetele ja samal tasemel ehitatakse valmis ka kõik järgnevad suuremad planeeritud tee-ehitusobjektid.
Puusti sõnul on ehitusmahult teiseks suuremaks objektiks Mäo möödasõit, kus tänavu alanud ehitustööd lõpetatakse 2010. aasta sügiseks.
Kolmanda olulisema objekti - Kukruse-Jõhvi teelõigu - puhul märkis Puust, et kuigi hange on alles käimas, loodab maanteeamet ehituslepinguni jõuda veel sel aastal.
Kokku tehti sel aastal 2,5 miljardi krooni eest korda rohkem kui 1830 kilomeetrit riigimaanteid, sealhulgas remonditi olemasolevaid kattega teid 185 km, kruusateid ligi 300 km, pindamistöid tehti 1070 km ning tolmuvaba kate ehitati 235 km kruusateele.
Lisaks rajati ka 46 km kergliiklusteid ja kaheksa uut silda.
Seotud lood
Rahandusministri Ivari Padari sõnul on riik
lubanud järgmistel aastatel erinevaid projekte rahastada rohkem kui seda teha
suudetakse, suurematest projektidest võivad kärpimisele minna koolide remont ja
Tallinna-Tartu maantee ehitus.
Tee-ehitusfirmad on Tallinna tänavate
remontimisega püsti hädas - paljud uulitsad ei saa ega saa valmis, kuigi
tähtaega on nihutatud juba mitu korda. Töö venimist põhjendatakse nii kuninganna
Elizabeth II visiidi, Mažeikiai naftatehase põlengu kui ka vihmase
oktoobriga.
Maanteeamet plaanib
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel piirata sõidukite ja autorongide liikluset,
on kirjas autoettevõtete koduleheküljel.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.