Rahandusministri Ivari Padari sõnul on riik
lubanud järgmistel aastatel erinevaid projekte rahastada rohkem kui seda teha
suudetakse, suurematest projektidest võivad kärpimisele minna koolide remont ja
Tallinna-Tartu maantee ehitus.
Üks suurprojekt, mille rahastamise tähtajad on sattunud eelarve tasakaalust rääkides küsimärgi alla, on Tallinna-Tartu maantee ehitus, vahendas ETV24 uudistesaadet Aktuaalne kaamera.
"Tallinna-Tartu maantee on ka üks suur investeering ja selge, et tema on omakorda sõltuvuses üldisest teehoiu kavast. Ja täna on ka valitsuses tugeva vaatluse all, palju me saame teehoidu vahendeid suunata ja kui palju on ebareaalne," ütles Padar.
"Kui riigi ülesannete teostamiseks, näiteks koolimajad, lasteaiad, tehakse investeeringud mitte otseselt riigieelarve realt, vaid riigi poolt loodud aktsiaseltsi rea pealt nende vahendite alusel, siis ilmselt tuleb täpsustada, kuidas selliseid investeeringuid kajastatakse," arvas statistikaameti peadirektor Priit Potisepp. Järgmisteks aastateks plaanitud riigi investeeringud tuleks Potisepa sõnul üle vaadata ja vajadusel mõnede projektide tähtajad ka edasi lükata.
"Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi (RKAS) ja tema investeeringud on võetud esimeses järjekorras vaatluse alla. Aga loomulikult Eurostat soovib ülevaadet kõikidest riigis tehtavatest investeeringutest," selgitas Padar. "Kui me vaatame aastaid 2009,2010, 2011, siis neid ootusi investeeringuteks on erinevatel ministeeriumidel igal aastal suurusjärgus kahe miljardi võrra rohkem kui on tegelikult võimalik."
Mais valmib riigieelarve strateegia aastateks 2009-2012 ja siis peaks Padari sõnul selguma, millised projektid saavad teoks ja millised peavad ootama.
Seotud lood
Maanteeamet kinnitab, et ehkki kärbetega
eelarvest vähendati teetöödele mõeldud raha, ükski oluline töö siiski pooleli ei
jää. Kõiki ehitustöid tehakse suurema põhjalikkusega kui kunagi varem.
Tänasest hakkab kehtima liiklusohutuse
eesmärgil suurveokite liikluspiirang Tallinna-Tartu maanteel
reedeti ajavahemikus 13-20.
Reformierakondlase Hannes Astoki arvates
oleks üks viis Tallinna-Tartu maantee ehitamise rahastamiseks
maantee valmisolevatel lõikudel liiklemine tasuliseks muutmine. Majandus-
ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts nii ei arva.
Eesti Panga presidendi Andres Lipstoki
sõnul ei ole kerge prognoose kokku seada ja teadmatust on siin ja maailmas
palju, eriti raske oli ette näha väliskeskkonna halvenemist.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.