USA autotootjad soovivad saada USA
valitsuselt kokku 25 miljardit dollarit abi. Just nii palju on autotootjate
sõnul vaja, et nad mudast välja tõmmata.
Autotootjad peavad abi saamiseks tutvustama USA kongressile energiasäästlikemaid autosid, võtma tootmisest maha ebapopulaarseid mudeleid, seadma kompensatsioonipiire oma juhtidele ning vaatama üle oma kokkuleppeid United Auto Workers ametiühinguga, kirjutab Reuters.
Paljud kriitikud ütlevad aga, et autotootjate finantsprobleemid on tingitud neist endist, kuna siiani on pööratud liialt rõhku bensiiniõgarditest autodele, mida ameeriklased enam ei vaja ega jõua osta.
Ford Motor küsib valitsuselt 9 miljardit dollarit laenu. Ford tühistas kõigi juhatajate boonused üle maailma terveks 2009. aastaks. Samuti kavatsetakse tutvustada valitsusele elektriauto plaani.
General Motorsi üles putitatud äriplaani hakatakse üle vaatama sel pühapäeval. Autotootja peab suure tõenäosusega loobuma oma Pontiaci, Saabi ja Saturni brändidest või need müüma.
Chrysler peab oma uut äriplaani tutvustama isegi siis, kui tahab saada osa valitsuse abist või soovib ühte heita teiste autotootjatega.
"General Motors on liiga suur, et langeda ning Chrysler liiga väike, et saaks üksi edasi eksisteerida," kommenteeris IHS Global Insight analüütik Aaron Bragman.
Autotootjate uued äriplaanid vajavad elluviimiseks aga kuid aega. General Motorsil oli septembri lõpus 16 miljardit dollarit vaba raha. Eelmisel kvartalil põletas autohiid 6,9 miljardit dollarit. Autotootja sõnul vajab ta 11 miljardit oma äri püstihoidmiseks või läheb uue aasta alguseks pankrotti.
Kui novembris lendasid autotootjate juhid läbirääkimistele oma privaatlennukitega, mis meedias palju kõneainet pakkus, siis nüüd sõidab Fordi juht Alan Mulally kohtumistele Fordi hübriidiga. General Motorsi juht Rick Wagoner ning Chrysleri juht Bob Nardelli lubasid kasutada lennutranspordiks avalikke kanaleid. Ford teatas ka, et võib müüa oma viis korporatiivset lennumasinat.