USA raskustes autotootja Ford teatas eile,
et on valmis ära müüma Volvo sõiduautosid tootva üksuse, mis on Fordi viimane
Euroopa kaubamärk.
Kui Ford ka 1999. aastal 6,4 miljardi dollari eest ostetud Rootsi Volvo müüdud saab, on Fordi ekskurss Euroopa luksusautode alale lõppenud, kirjutas Bloomberg.
Täna on Ford koos General Motorsi ja Chrysleri esindajatega taas USA kongressis, et taotleda autotööstusele riigi abi ning esitleda oma plaane kriisist väljajõudmiseks.
Rootsi valitsus teatas eile, et ei saa Volvole ja GM-ile kuuluvale Saabile niisama lihtsalt appi minna, kuna seda takistavad ELi reeglid. Rootsi avaliku arvamuse hinnangul võiks riik seda vähemalt ajutiselt teha küll.
„Ükski Euroopa tootja ei vaja Volvot ega oleks huvitatud,“ ütles Michigani Automotive Consulting Groupi president Dennis Virag. „Ainus lahendus, mida mina näen, on mõni India või Hiina autotootja,“ jätkas ta.
Volvo oli varem Fordi tänaseks läbikukkunud strateegia keskmes, kus kolmandik kontserni tuludest pidi tulema Euroopa luksusautode müügist. Ford hakkas Euroopa marke ostma 1987. aastal, alustades Aston Martinist. 1989. a ostis Ford Jaguari ja 2000. a Land Roveri. Kõik need margid on tänaseks leidnud uued omanikud. India Tata Motors ostis Jaguari ja Land Roveri 2,5 miljardi dollariga - odavamalt kui Ford 1989. a üksi Jaguari eest maksis.
Läinud kuul müüs Ford 20%se osaluse Mazdas.
Viimati sai Ford kasumit 2005. aastal. Sealt edasi on Fordi kahjumid kasvanud 24 miljardile dollarile.
Volvosid on USAs raskem müüa, kuna 2002. aastast on dollar Rootsi krooni vastu odavnenud. Ajavahemikul 2004-2007 kahanes Volvode müük USAs 24%. Oktoobris kahanes Volvode müük aastatagusega võrreldes 28%.
Väljaspool USAd on Volvol paremini läinud. Mullu müüdi üle ilma 458 323 Volvo sõiduautot. Müük kasvas näiteks Venemaal ja Hiinas ning ka Prantsusmaal ja Hollandis.