Eile õhtul eetris olnud saates
«Vabariigi kodanikud» arutleti demagoogia abil odavat populaarsust taotlevate
poliitikute üle, kirjutas Postimees.
Reklaamiärimehe Marek Reinaasi sõnul on «ühiskonna mentaalsuse juhtimine» poliitikute üks peamisi ülesandeid, kuid kuu enne valimisi korraldatud poliitkampaaniad pole edukad. Sotsioloog Andrus Saar vaidles sellele vastu ja tõi näiteks Res Publica jõulise esiletõusu 2003. aastal toimunud riigikogu valimistel.
Saare hinnangul on poliitilise õhu müümine võrreldes 90ndatega muutunud märksa sagedasemaks, kuid Enstüklopeediakirjastuse peatoimeta Hardo Aasmäe arvates võetakse loosungite juttu Eestis liiga tõsiselt.
«Mida andetum on valitseja, seda rohkem peab ta pöörduma populismi päästerõnga poole,» ütles Aasmäe, kelle sõnul pole populism ja riigimehelikkus ilmtingimata vastandid.
Euroopa Parlamendi liikme Andres Tarandi sõnul kasutavad populistid «konjuktuuri», kuid poliitikud peavad mõtlema pikemas perspektiivis.