Nagu eile siit Apple'i näitel lugeda
sai, võib firma juhi isikul olla väga suur roll investoritele signaalide
saatmisel ning ka aktsiahinna liikumisel. Sama kehtib Yahoo kohta.
Teisipäeval pärast USA aktsiaturu sulgemist teatas internetimaastiku üks tuntuimaid ettevõtteid Yahoo, et ametisse on võetud uus juht Carol Bartz. Ühtlasi tähendab see, et kaptenimütsi loovutab viimased kuud kurssi näidanud president Sue Decker, keda peeti tugevaks kandidaadiks kõige kõrgemale positsioonile.
Et Carol Bartz on tugev ja fokusseeritud juht, ei kahtle vast keegi, kes on jälginud, mida ta suutis korda saata tehnoloogiaettevõtega Autodesk seal veedetud 14 aasta jooksul. Ettevõte käive kasvas 285-lt miljonilt dollarilt 1,5 miljardi dollarini ning firma laienes väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete üleostmisega.
Muuhulgas on ta internetiettevõtte Cisco Systems juhatuse liikmena jätnud ka sealsele juhile John Chambersile väga tugeva mulje. "Ta suudab tulemusi näidata," sõnas Chambers, lisades, et usub Bartzi võimesse Yahoole väga vajalikud ümberkorraldused ellu viia. "Ta jääb ka surve all kõigutamatuks ning olen õppinud, et ei tasu kunagi Bartzi vastu panustada," kiitis Chambers.
Yahoo, kelle sära on juba mõnda aega tuhmumas, vajabki just sellist juhti, kes midagi lõpuks ära teha suudaks. Firma üks loojatest ja viimane juht Jerry Yang sai eesotsas olla vaid poolteist aastat ning selle lühikese aja jooksul investorid põhjalikult välja vihastada. Tema pihta pritsiti palju pori ja meelepaha, misjärel otsustas ta novembris ametist taganeda ning jätkata oma endisel positsioonil ehk pigem konsulteerivas rollis.
Mida investorid ühe hoogsalt kasutatava internetikeskkonna taga seisva ettevõtte tegevuses näha tahaksid? Eelkõige tahavad nad praegu teenida kiiret kasu, ükskõik mil viisil. Kõik, kes ootasid, et Yang teeb kokkulepped kas Microsofti või Google'iga ning õhinal suure kasu nimel aktsiaid kokku ostsid, jäid väga pika ninaga ning pidid pealt vaatama oma varanduse kiiret sulamist.
Microsoft tahtis aasta tagasi osta Yahoo 44,6 miljardi dollariga ehk 62 protsenti aktsiahinna viimasest sulgumisest kõrgema hinnaga, et suuta Google'iga ühiselt võistelda. Aktsiahind lendas muidugi lakke, sest pakkumine oli ülikasulik. Kui kõnelused ei edenenud, tõstis Microsoft kevadel hinda 47,5 miljardile dollarile, kuid Yang ei suutnud investorite pahameeleks sellestki võimalusest kinni haarata.
Pigem proovis ettevõte läbi viia tehingut Google'iga, et teha otsingu- ja reklaamiäri alal koostööd. Ka see ei kujunenud väga viljakaks. Taas tõmmati õnnestumist ja rahalist kasu ootavatelt investoritelt vaip jalge alt.
Nüüd on vaja näha muutusi. "Arvestades Yahoo paigalseisu viimasel ajal, oleks iga liigutus samm edasi," sõnas UBSi analüütik Ben Schachter.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast . Seotud lood
Otsingumootor Yahoo teatas analüütikute
ootusi positiivselt üllatanud 303 miljoni dollarilisest neljanda kvartali
kahjumist, kirjutas Bloomberg.
Yahoo külmutas kõikide töötajate palgad
selleks aastaks. Internetihiid seisab silmitsi vähenevate
online-reklaamituludega.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.