• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 04.03.09, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Novgorodi väetisetootja Akron veab väetist taas Eesti kaudu

Pärast üheksakuulist vaheaega jõudis Muuga sadamasse esimene koorem Akroni väetistega, samuti liikusid Novgorodist tulnud väetisekoormad ka Sillamäe sadamasse.
Sellele positiivsele faktile on mõningaid seletusi. Esimeseks see, et Venemaa tühistas 1. veebruariks eelmise aasta aprillis kehtestatud väetise ekspordi maksud.
Teiseks lõppes tõenäoliselt Eesti suunaliste vagunite "defitsiit" ja raudtee "remont", millega Venemaa transiidi kidumist ametlikult põhjendas. Selle aasta jaanuaris palus Akron Venemaa tööstus- ja kaubandusministeeriumilt ettevõtte ja valdkonna toetamist vormis, et lubataks taastada väetisekoormate saatmine Eesti sadamatesse.
Kolmandaks lõpeb Sillamäe sadama vedelate väetiste terminali ehitus. Terminali võimsus suureneb 1,7 miljoni tonni võrra.
Neljandaks, eelmise aasta sügisel ostis Akron ASile Transiidikeskus kuulunud osa ASist DBT.
DBT AS juhatuse esimees Vladimir Volohhonski keeldus väetiste transiidiäri olukorra kommenteerimisest ega öelnud, kuna lõpeb Sillamäe sadama terminali ehitus ning millal see terminal täie võimsusega tööle hakkab.
Samal ajal ei lähe kõigil transiidiäri paremuse suunas. Sillamäe sadama terminali Tank shy;chem AS juhatuse esimees Vjatšeslav Spirin rääkis näiteks, et olukord ei parane.
Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman ütles, et rõõmustamiseks pole veel põhjust, need on esimesed väikesed sammud transiidi taastamiseks. Tema sõnul on olukord transiidiäris pingeline. ”Ärimehed ootavad hinge kinni hoides iga vagunit," märkis ta ja lisas, et mõlema poole poliitikud on viimase poole aasta jooksul suutnud teineteise süüdistamisest ja etteheidetest hoiduda.
2009. aastal ületab kaubavedu ehk eelmise aasta näitajaid, juhul muidugi, kui midagi erakorralist ei juhtu, avaldas Tiiman lootust.

Seotud lood

Uudised
  • 04.05.07, 14:58
D-terminali ehitaja: olen toimunust šokeeritud
Tallinna Vanasadama kunagise direktori Vladimir Volohhonski sõnul oli vahistatute sulgemine tema ehitatud D-terminali hoonetesse šokeeriv.
Uudised
  • 15.05.08, 18:09
Volohhonski: Ansip valetab!
DBT juhatuse esimehe Vladimir Volohhonski sõnul on Vene transiidi kaotus Eestile tõsine probleem ning need, kes räägivad, et see ei ole nii, valetavad.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele