Äripäev kirjutas, et autoteenindused
nurisevad püsikulusid tekitava tarkvara WinCABAS pealesurumise pärast. Eesti
Liikluskindlustuse teenindusjuht Lauri Potsepp selgitab,
miks Liikluskindlustuse Fond uut tarkvara nõuab.
Järgneb Lauri Potsepa selgitus.
Liikluskindlustuse Fond lükkab ümber väited, nagu nõutaks autoremondi töökodadelt uue tarkvara kasutuselevõttu, et säilitada kindlustusseltside tellimused (Äripäev, 12. märts).
Praegu toimub nii liikluskindlustuse kui ka kaskokindlustuse alusel kahjude käsitlemine sel viisil, et remondiettevõte koostab kalkulatsiooni sõiduki parandamiseks ning saadab kindlustusseltsile kinnitamiseks. Tihti pendeldab kalkulatsioon töökoja ja kindlustuse vahel enne kinnitamist mitmeid kordi: vaieldakse varuosade hindade või töö tegemiseks kuluva aja üle.
Kahjukäsitleja raiskab hulga tööaega ega tea kunagi, kas hinnapakkumine on õige ja õiglane. Töökoda ei saa alustada sõiduki remonti, vaid peab tõestama kalkulatsiooni õigsust.
Õnnetusse sattunud inimene loodab sõiduvahendi kiiret parandamist, aga see pole võimalik, sest kindlustaja ja töökoda menetlevad kahjujuhtumit. Lisaks võib tulla löök rahakoti pihta: mida rohkem remondiraha õnnestub kindlustuselt küsida, seda kallimad on päeva lõpuks ka kindlustushinnad sõidukiomanikele.
Et selline kafkalik protsessimine lõppeks, on enamik kindlustusseltse ja suur hulk remondifirmasid juurutamas uut remonditööde normeerimistarkvara WinCABAS.
See tarkvaralahendus sisaldab varuosade ja materjalide hindu ning eri tööde ajanorme. Nii saab remondifirma esitada kindlustusseltsile hinnapakkumise uue tarkvaralahenduse kaudu elektroonselt.
Vaidlused vähenevad, sest vaidlusalused numbrid on ühtses andmebaasis kirjas. Tänu sellele saavad osapooled keskenduda oma põhitööle ning sõiduki remont saab kiiremini valmis.
Kellelgi ei ole kohustust uut tarkvara kasutama hakata. Alati võib jätkata vanaviisi kalkulaatori ja faksimasinaga, aga miks jätta pakutud võimalus arenguhüppeks kasutamata?
Tegu on olulise muutusega kindlustusandjate ja autoremondiettevõtete koostöös. Suurt kasu sellest lõikavad just remondifirmad: remonditööks jääb rohkem aega, sõidukiomanikud on rahul lühemate tähtaegadega ning remonditöökoda saab endale eestikeelse normeerimistarkvara koos klienditoe ja uuendustega.
Kindlustusandjal on mugav ja lihtne võrrelda remondifirma kalkulatsiooni sõltumatu ekspertarvamusega.
Seotud lood
Väikeste autoremonditöökodade omanikud on
veendunud, et Eesti kindlustusseltside poolt juurutatav süsteem WinCABAS annab
neile tugeva tagasilöögi.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.