Kontserni esimese poolaasta tulemus ei
vastanud juhtkonna ootustele, kirjutab Tallink majandustulemuste
kommentaaris.
"Hoolimata märkimisväärsest reisijate arvu suurenemisest taandus selle positiivne efekt juba müügitulude tasandil mõjutatuna kaubaveotulude langusest, Rootsi krooni nõrgenemisest ja tarbijate käitumise muutustest," selgitab ettevõte kehvemaid tulemusi.
"Arvestades seniseid arenguid ja väliste faktorite kõrget volatiilsust, mis lisavad teadmatust tuleviku osas, võib arvata, et kontsern ei saavuta käesolevaks majandusaastaks seatud eesmärke," kinnitab ettevõte.
Möödunud aasta novembris ennustas Tallink selle aasta 31. augustil lõppevaks finantsaastaks kümneprotsendilist käibe kasvu 13,53 miljardi kroonini ning kasumiks 40 miljonit krooni ehk 0,93 krooni aktsia kohta. Siiski usub juhtkond, et käesoleva majandusaasta tulemuseks on kasum.
Seotud lood
Tallink Grupi investorsuhete juht Margus
Schults kinnitas, et ettevõtte personalipoliitika üks eesmärk on töökohtade ja
palgataseme säilitamine, mistõttu on asutud ametiühinguga läbirääkimistele
palgatõusude edasilükkamiseks.
Swedbanki analüütiku Marko Daljajevi sõnul
jõuab Tallink aasta lõpuks kasumisse juhul, kui ettevõte suudab panna piiri
müügitulu langusele.
Äripäeva analüütik Tarvo Vaarmets, kes
paari päeva eest Tallinki tulemusi prognoosis, möönis, et osa prognoosidest läks
täppi, osa mitte.
LHV analüütik Sten Pisang ütles, et kuna
palkade osas on Tallinkil kokkulepped tehtud, siis ainuke võimalus
personalikulusid vähendada, on vähendada töötajate arvu.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.