Kärbime kulusid sealt, kus kliendi nõudlus
väheneb, aga kulu kokkuhoiuga oleme tegelenud kogu aeg, ütles SEB juht
Ahti Asmann.
Kulude kokkuhoiust rääkis Asmann, et läbi aegade pole nad teinud üldjuhul järske liigutusi. "Kui on vaja inimesi juurde võtta, siis me pole kampaaniate korras seda teinud ja kui on vaja kulusid vähendada, ei ole ka seda kampaaniate korras teinud."
"Kuluefektiivsus on tähtis teema olnud kogu aeg. Vaatame, kuidas on klientide poolne nõudlus. Kui on valdkond, kus nõudlust lihtsalt pole, on seal väga loogiline inimeste arvu vähendada. Kohandame oma tegevuse turu oludega. Äriplaan meil muutunud pole, kõik fookusvaldkonnad on jätkuvalt paigas," sõnas ta.
Asmann lisas, et see on rohkem taktikaline küsimus. "Mingi tööjõu voolavus on igas ettevõttes ja kui keegi töölt ära läheb, siis me asemele kedagi ei võta. Eelmisel aastal meil töötajate arv vähenes ja eks ta väheneb ka see aasta natuke. Kahtlemata marketingikulu on meil koomale tõmmatud," rääkis Asmann.
Seotud lood
SEB teenis Eestis 2009. aasta esimeses
kvartalis 40 miljonit krooni kahjumit, aasta varem samal ajal oldi 13
miljoniga plusspoolel, teatas pank.
Praegu võib SEB Eesti juhi Ahti Asmann
sõnul näha üksikuid stabiliseerumise märke, kuid ta arvab, et meie peamiste
ekspordipartnerite juures läheb veel natuke halvemaks. Kui olukord halveneb,
oleme selleks valmis, lisas ta.
Märtsis
küll laenuvõlglaste olukord paranes, kuid aasta jooksul tuleb
võlglasi siiski juurde, märkis SEB juht Eestis Ahti Asmann.
Hoolduskoristus tähendab kõige lihtsamalt öeldes ruumide sisekoristust erinevatel büroopindadel, tootmishoonetes, haridus- ja meditsiiniasutustes, autoremonditöökodades jpt objektidel. Kui kliendid Foruse poole pöörduvad, on mõistagi esimene küsimus – mis meie koristusteenus maksab?