SEB ja Swedbank ütlesid Äripäevale, et
erinevalt Nordea pangast ei paku nemad nn teise ringi sõidukite liisimiseks
0%-list intressi.
Küll aga võimaldab SEB 0%-lise esmase sissemaksega vara soetada, ütles SEB Liisingu juht Indrek Julge.
„Probleemse portfelli osakaal on viimase kvartaliga kasvanud ja üle 60 päeva võlas oleva autoliisingu portfell moodustas märtsi lõpu seisuga 1,8% kogu autoliisingu portfellist,“ vastas Julge küsimusele, kui palju on hätta sattunud kliente SEB Liisingus.
„Klientidelt tagasivõetavate autode hulk kuus on viimastel kuudel näidanud stabiliseerumise märke,“ nentis Julge ning lisas, et ühes kuus õnnestub keskmiselt 75-90 autot uuele ringile saata.
Swedbanki liisingu divisjoni direktori Gunnar Toomemetsa sõnul on liisinguautode eest tasumisega hätta sattunud klientide arv aasta esimeses kvartalis samuti tõusnud nagu SEBs. Viimane oli majandusolukorda arvestades ootuspärane, lisas Toomemets ning sõnas: „nende klientide arv moodustab ca 0,7% portfellist."
Toomemets rõhutas, et kui klient oma probleemiga varakult liisingu poole pöördub, saab rakendada Swedbanki pakutavaid lahendusi nagu maksepuhkust liisingu põhiosale, liisinguperioodi pikendamist ning juhul kui vara realiseerimisest on tekkinud negatiivne vahe, seda finantseerida. „Saame aidata neid kliente, kes on ise aktiivsed liisingufirmaga suhtlemisel ega eira antud soovitusi,“ selgitas liisingudivisjoni direktor.
Igakuiselt suudab Swedbank klientidele tagasi müüa ehk uuele ringile saata umbes 100 autot, sõnas Toomemets.
Seotud lood
Nordea Liising annab klientidelt
tagasi võetud autosid uusmüügiks 0%-lise intressiga. Siiski pole tegu tavaga,
vaid teatud perioodi vältava pakkumisega.
Küsitletud liisingufirmad ütlesid
Äripäevale kui ühest suust, et automüüjad ajavad liisinguautode
tagasiostukohustusest vabanemiseks lepingutes näpuga järge. Kohati on automüüjad
läinud isegi nii agaraks, et peavad lepingu rikkumiseks jalamattide
kulumist.
Ettevõtja Veiko-Peeter Kargule kolme aasta
eest rohkem kui miljonikroonise Lexuse müünud Amserv Auto keeldus
liisinguperioodi lõppemisel sõidukit tagasi ostmast. Üheks põhjenduseks toodi,
et laoplats on pilgeni sõidukeid täis.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.