• OMX Baltic−0,01%302,52
  • OMX Riga0,39%880,09
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,29%1 177,41
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 1000,15%8 672,2
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,01%302,52
  • OMX Riga0,39%880,09
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,29%1 177,41
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 1000,15%8 672,2
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 18.05.09, 19:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB ja Swedbank 0% intressi uue ringi sõidukitele ei paku

SEB ja Swedbank ütlesid Äripäevale, et erinevalt Nordea pangast ei paku nemad nn teise ringi sõidukite liisimiseks 0%-list intressi.
Küll aga võimaldab SEB 0%-lise esmase sissemaksega vara soetada, ütles SEB Liisingu juht Indrek Julge.
„Probleemse portfelli osakaal on viimase kvartaliga kasvanud ja üle 60 päeva võlas oleva autoliisingu portfell moodustas märtsi lõpu seisuga 1,8% kogu autoliisingu portfellist,“ vastas Julge küsimusele, kui palju on hätta sattunud kliente SEB Liisingus.
„Klientidelt tagasivõetavate autode hulk kuus on viimastel kuudel näidanud stabiliseerumise märke,“ nentis Julge ning lisas, et ühes kuus õnnestub keskmiselt 75-90 autot uuele ringile saata.
Swedbanki liisingu divisjoni direktori Gunnar Toomemetsa sõnul on liisinguautode eest tasumisega hätta sattunud klientide arv aasta esimeses kvartalis samuti tõusnud nagu SEBs. Viimane oli majandusolukorda arvestades ootuspärane, lisas Toomemets ning sõnas: „nende klientide arv moodustab ca 0,7% portfellist."
Toomemets rõhutas, et kui klient oma probleemiga varakult liisingu poole pöördub, saab rakendada Swedbanki pakutavaid lahendusi nagu maksepuhkust liisingu põhiosale, liisinguperioodi pikendamist ning juhul kui vara realiseerimisest on tekkinud negatiivne vahe, seda finantseerida. „Saame aidata neid kliente, kes on ise aktiivsed liisingufirmaga suhtlemisel ega eira antud soovitusi,“ selgitas liisingudivisjoni direktor.
Igakuiselt suudab Swedbank klientidele tagasi müüa ehk uuele ringile saata umbes 100 autot, sõnas Toomemets.

Seotud lood

Uudised
  • 18.05.09, 13:09
Nordea annab auto liisingusse intressiga 0%
Nordea Liising annab klientidelt tagasi võetud autosid uusmüügiks 0%-lise intressiga. Siiski pole tegu tavaga, vaid teatud perioodi vältava pakkumisega.
Uudised
  • 14.05.09, 21:10
Jalamattide kulumise pärast vaidlevad automüüjad kohutavad liisingufirmasid
Küsitletud liisingufirmad ütlesid Äripäevale kui ühest suust, et automüüjad ajavad liisinguautode tagasiostukohustusest vabanemiseks lepingutes näpuga järge. Kohati on automüüjad läinud isegi nii agaraks, et peavad lepingu rikkumiseks jalamattide kulumist.
Uudised
  • 14.05.09, 12:03
Amserv Auto keeldus liisingu-Lexuse tagasiostust
Ettevõtja Veiko-Peeter Kargule kolme aasta eest rohkem kui miljonikroonise Lexuse müünud Amserv Auto keeldus liisinguperioodi lõppemisel sõidukit tagasi ostmast. Üheks põhjenduseks toodi, et laoplats on pilgeni sõidukeid täis.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele