• OMX Baltic−0,42%281,26
  • OMX Riga0,44%877,98
  • OMX Tallinn−0,29%1 773,27
  • OMX Vilnius−0,6%1 090,5
  • S&P 500−0,7%5 933,4
  • DOW 30−0,11%42 661,07
  • Nasdaq −1,43%19 581,02
  • FTSE 100−0,05%8 245,28
  • Nikkei 2251,97%40 083,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,08
  • OMX Baltic−0,42%281,26
  • OMX Riga0,44%877,98
  • OMX Tallinn−0,29%1 773,27
  • OMX Vilnius−0,6%1 090,5
  • S&P 500−0,7%5 933,4
  • DOW 30−0,11%42 661,07
  • Nasdaq −1,43%19 581,02
  • FTSE 100−0,05%8 245,28
  • Nikkei 2251,97%40 083,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,08
  • 20.05.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedajad peavad uut arvestust sammuks õiges suunas

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman nimetas uut meetodit kompromissiks. "Nende muutuste peaeesmärk oli saavutada mingigi stabiilsus," ütles ta. Tema sõnul oli seni veoste omanikel ja vedajatel raske oma kulutusi planeerida.
Uus meetod määrab ka tariifide alam- ja ülempiirid. "Selles mõttes toetab uus meetod stabiilsust, kuid see on veel kaugel ideaalist," märkis Tiiman.
Tema arvates oleks õigem jagada riskid vedaja ja raudtee vahel. "Sellisel juhul võinuks tariifide piirmäärad olla madalamad. Me tahaks, et tariifid peegeldaks täpselt, mille eest me maksame," rääkis Tiiman. Tema sõnul toimib ikka süsteem, kus kaubaveoettevõtted maksavad ka reisijateveo eest.
Spacecom ASi juhatuse liige Oleg Ossinovski ei kahtle, et uue meetodi juurutamine on samm edasi. "Hea, et on kehtestatud tariifi piirmäär. Arvestus muutus loogilisemaks. Ning kuigi Eesti Raudtee näitas liiga suuri kulutusi, on progress silmaga nähtav," ütles ta. Ossinovski sõnul reguleerib meetod konkurentsi ja tagab erinevate tegijate jõudmise turule. "Kui meie alustasime, määras Eesti Raudtee ise tariifid, mille tõttu käime nendega siiani kohut," lisas ta.
Ta märkis veel, et nüüd ei pea maksma ka liigsete rongipaaride eest. "Näiteks varem tellisime 6 rongipaari ööpäevas ning kui ühel päeval tuli 5, aga teisel 7 paari, siis 7. paari eest maksime juurde, kuna Eesti Raudtee ei arvestanud, et eelmisel päeval oli üks paar vähem. Uues meetodis on see viga parandatud," kirjeldas Ossinovski.
Westgate OÜ tegevdirektor Oleg Antipovi sõnul saab kulutuste suuruse teada alles juuli lõpus. Enne mai lõppu peavad transpordiettevõtted sõlmima infrastruktuuri kasutamise lepingud ning siis selgub tellitavate rongikilomeetrite kogus, mis lubab tehnilise järelevalve ametil tariife korrigeerida. "Võimalik, et suurenemise suunas," märkis ta. Tariifi ülempiiride määramine teeb tema sõnul vedajate elu lihtsamaks, kuna nad teavad, mida oodata ning saavad tööd planeerida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele