• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,61%38 771,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,61%38 771,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 20.05.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedajad peavad uut arvestust sammuks õiges suunas

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman nimetas uut meetodit kompromissiks. "Nende muutuste peaeesmärk oli saavutada mingigi stabiilsus," ütles ta. Tema sõnul oli seni veoste omanikel ja vedajatel raske oma kulutusi planeerida.
Uus meetod määrab ka tariifide alam- ja ülempiirid. "Selles mõttes toetab uus meetod stabiilsust, kuid see on veel kaugel ideaalist," märkis Tiiman.
Tema arvates oleks õigem jagada riskid vedaja ja raudtee vahel. "Sellisel juhul võinuks tariifide piirmäärad olla madalamad. Me tahaks, et tariifid peegeldaks täpselt, mille eest me maksame," rääkis Tiiman. Tema sõnul toimib ikka süsteem, kus kaubaveoettevõtted maksavad ka reisijateveo eest.
Spacecom ASi juhatuse liige Oleg Ossinovski ei kahtle, et uue meetodi juurutamine on samm edasi. "Hea, et on kehtestatud tariifi piirmäär. Arvestus muutus loogilisemaks. Ning kuigi Eesti Raudtee näitas liiga suuri kulutusi, on progress silmaga nähtav," ütles ta. Ossinovski sõnul reguleerib meetod konkurentsi ja tagab erinevate tegijate jõudmise turule. "Kui meie alustasime, määras Eesti Raudtee ise tariifid, mille tõttu käime nendega siiani kohut," lisas ta.
Ta märkis veel, et nüüd ei pea maksma ka liigsete rongipaaride eest. "Näiteks varem tellisime 6 rongipaari ööpäevas ning kui ühel päeval tuli 5, aga teisel 7 paari, siis 7. paari eest maksime juurde, kuna Eesti Raudtee ei arvestanud, et eelmisel päeval oli üks paar vähem. Uues meetodis on see viga parandatud," kirjeldas Ossinovski.
Westgate OÜ tegevdirektor Oleg Antipovi sõnul saab kulutuste suuruse teada alles juuli lõpus. Enne mai lõppu peavad transpordiettevõtted sõlmima infrastruktuuri kasutamise lepingud ning siis selgub tellitavate rongikilomeetrite kogus, mis lubab tehnilise järelevalve ametil tariife korrigeerida. "Võimalik, et suurenemise suunas," märkis ta. Tariifi ülempiiride määramine teeb tema sõnul vedajate elu lihtsamaks, kuna nad teavad, mida oodata ning saavad tööd planeerida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele