• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,37%5 952,68
  • DOW 30−0,17%42 769,03
  • Nasdaq 0,74%19 716,85
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,38
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,37%5 952,68
  • DOW 30−0,17%42 769,03
  • Nasdaq 0,74%19 716,85
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,38
  • 29.05.09, 19:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nielsen: edukaim uudistoode oli Fazeri must leib

Eesti kõige edukamaks 2008. aasta uudistooteks osutus Fazeri must leib, teatas uuringufirma Nielsen.
„Parimad uued tooted valisime müüginumbrite ja tarbijaskonna suuruse põhjal,“ kommenteeris Nielsen Eesti juhataja Margo Kurisoo. „Fazeri Musta leiva edukuse tagas lai tarbijaskond - meie küsitlus näitas, et 76% leiva tarbijatest on Musta leiba proovinud ja 58% ostab seda regulaarselt,“ lisas Kurisoo.
Kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Uuringu esimeses osas analüüsiti 2008. aasta müügiandmeid kõigis Nielseni poolt mõõdetavates tootekategooriates. Eri tootekategooriate parimad tooted leiti vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele iga turul oldud täisperioodi kohta. Sel meetodil valiti välja kolm edukamat uut toodet 17 erinevas tooterühmas. Uueks tooteks loeti nii uued brändid kui ka olemasolevate brändide uued maitsed, kuid mitte tooted, millel oli muudetud vaid suurust või pakendit.
Uuringu teises osas viidi läbi tarbijauuring, kus internetiküsitluse käigus selgitati parima müügikäibega toodete kohta, kui suur hulk vastava tootegrupi tarbijatest antud toodet on ostnud. Kokku osales küsitluses 646 tarbijat. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.
Turu-uuringute firma Nielsen selgitas välja edukaimad eelmisel aastal Eestis, Lätis ja Leedus turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Lätis kuulutati parimaks Mangali Vita Fruit sidruni- ja laimimaitseline mineraalvesi ja Leedus Raudonos Devynerios 999 35% Stumbras ürdiliköör.
Eesti Edukaimad uudistooted
Eesti  
Piimatooted
Töödeldud liha- ja kalatooted
Leib ja sai
Alkoholivabad joogid
Tee, kohv ja kakaojoogid
Lahjad alkohoolsed joogid
Kanged alkohoolsed joogid
Maiustused
Snäkid
Kastmed, maitseained ja supid
Allikas: Nielsen

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.10, 13:21
Fazer ootab tänavu Eestis kasvu 
Fazer Grupp lõpetas 2009. aasta üle 696 miljoni krooni suuruse tegevuskasumiga. Grupi käive oli 22 miljardit krooni, mida on 8,8% vähem kui 2008. aastal, teatas ettevõte.
Uudised
  • 15.06.09, 16:48
Fazer teenis 5 miljonit krooni kasumit
Fazer Eesti AS teenis mullu 321,3 miljoni kroonini vähenenud käibe juures 5 miljonit krooni puhaskasumit, selgus majandusaasta aruandest. 2007. aastal oli käive 395 miljonit ja kasum 2,9 miljonit krooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele