Läti peaminister Valdis Dombrovskis ütles
kolmapäeva õhtul telekanalile CNBC antud intervjuus, et Läti vajab abilaenu
järgmise väljamakse kindlustamiseks IMFiga kiiret kokkulepet.
Küsimuse peale, kui kiiresti selline kokkulepe võiks sündida, vastas Dombrovskis, et lähipäevil või tuleva nädala esimesel poolel, vahendas Wall Street Journal.
„Meie peamine mure on saada rahvusvaheliste laenuandjatega kokkuleppele, et laenuprogramm jätkuda saaks,“ ütles Dombrovskis CNBC-le.
Esmaspäeval ütles Läti valitsus, et ilmselt tuleb tänavu arvestada SKP 18%se langusega ning et eelarvedefitsiit kipub kärisema 9,2%le SKPst IMFi abilaenus laeks seatud 5% asemel.
Kogu selle nädala on kasvanud spekulatsioonid Läti lati võimalikust devalveerimisest. Hoogu spekulatsioonidele on andnud nii Rootsi keskpanga teade, et pank täiendab oma reserve kui Läti keskpanga lati tugiostud, mis läinud nädalal olid suurimad läinud aasta detsembrist. Uus tõuge tuli eile, kui Läti valitsus ei leidnud oma lühiajalistele võlakirjadele ühtegi ostjat ning rahaturu intressid tõusid järsult.
„Olukorras, kus eelarvedefitsiit kipub tänavu kasvama kahekohalisele numbrile näitab see läbikukkumine ilmselgelt Läti haavatavust ning vähendab valitsuse võimalusi (valuuta devalveerimisele) vastu seista,“ ütles UniCredit panga analüütik Gyula Toth.
Ka Danske Bank kirjutab oma tänases kommentaaris, et Euroopa arenevatel turgudel annavad täna tooni Lätiga seotud kartused. Need süvenesid, kui Läti peaminister eitas devalveerimisplaani, kuid lisas, et kui devalveerimine peaks aset leidma, siis pigem 30% kui 10-15% ulatuses.
Rootsi kroon jätkas täna euro suhtes nõrgenemist kolmandat päeva järjest, kaubeldes kuue nädala madalaimal tasemel. Täna hommikul nõrgenes kroon Stockholmis 10,9434 kroonile eurost.
Seotud lood
Läti valitsus ei leidnud täna oma
lühiajalistele võlakirjadele (30 päeva kuni aasta) ühtegi ostjat – oksjonile,
kus valitsus tahtis müüa võlakirju 50 miljoni lati ulatuses, ei laekunud ühtegi
pakkumist, vahendas agentuur Bloomberg.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.