• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • 03.07.09, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: VW Sharan – asendus pensionärile

Automedia fotograafid tabasid USAs Death Valleys testisõidult asenduse Volkswageni mudelivaliku pensionärile, mahtuniversaalile Sharan.
Sharan on legendaarse Põrnika järel tootmisaastate arvu poolest teisel kohal: selle nime all pannakse paaril korral mõõdukalt uundatud mahtuniversaali kokku juba 1995.aastast. Seega on auto 2011. aasta Genfi näituseks – mille raames toimub uue Sharani esitlus – tootmises olnud juba pikad 16 aastat.
Erinevalt praegusest pole uus Sharan erinevate autotootjate koostöö vili, vaid Volkswageni inseneride omalooming. Varem koos Seati ja Volkswageniga nime Galaxy all sama autot müünud Ford asendas vananeva mahtuniversaali juba mõned aastad tagasi kahe mudeliga: uue Galaxy ning selle sportlikuma versiooniga S-Max.
Uus Volkswagen Sharan jälgib selgelt kaasaja automaailma trende, olles oma vananevast eelkäijast kõigis olulistes mõõtudes suurem. Samuti asenduvad hingedel küljeuksed nüüd kaubikutelt tuttavate külgedele ja taha libisevate ustega. See peaks tegema autosse pääsemise senisest mugavamaks.
Välisdisaini poolest on uus Sharan aga senise disaini mõõdukas edasiarendus. Auto "näo" disainimesel on eeskuju võetud Volkswagen Golfi kuuendast põlvkonnast.
Jõuallikate valik on Volkswagenile iseloomulikult rikkalik, sellesse kuuluvad nii võimekad bensiinimootorid kui ka ökonoomsed diislid. Tõenäoliselt jäetakse mõnedele Sharanile alles ka nelikveosüsteem.
Hinna poolest on uus Sharan tõenäoliselt veidi kallim kui praegu tootmises olev mudel. Selles valguses näib olevat võimalik, et ka vana Sharan püsib mõne aasta jooksul pärast uue mudeli turuletoomist veel sooduspakkumisena tootmises. Võimalik on ka variant, et soodushinnaga pakutakse hoopis uut Sharani Seat Alhambra nime all.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:38
Tehnoloogia puudumine ei heiduta, lennujaam võttis ambitsioonika eesmärgi
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele