Automedia fotograafid tabasid USAs Death
Valleys testisõidult asenduse Volkswageni mudelivaliku pensionärile,
mahtuniversaalile Sharan.
Sharan on legendaarse Põrnika järel tootmisaastate arvu poolest teisel kohal: selle nime all pannakse paaril korral mõõdukalt uundatud mahtuniversaali kokku juba 1995.aastast. Seega on auto 2011. aasta Genfi näituseks – mille raames toimub uue Sharani esitlus – tootmises olnud juba pikad 16 aastat.
Erinevalt praegusest pole uus Sharan erinevate autotootjate koostöö vili, vaid Volkswageni inseneride omalooming. Varem koos Seati ja Volkswageniga nime Galaxy all sama autot müünud Ford asendas vananeva mahtuniversaali juba mõned aastad tagasi kahe mudeliga: uue Galaxy ning selle sportlikuma versiooniga S-Max.
Uus Volkswagen Sharan jälgib selgelt kaasaja automaailma trende, olles oma vananevast eelkäijast kõigis olulistes mõõtudes suurem. Samuti asenduvad hingedel küljeuksed nüüd kaubikutelt tuttavate külgedele ja taha libisevate ustega. See peaks tegema autosse pääsemise senisest mugavamaks.
Välisdisaini poolest on uus Sharan aga senise disaini mõõdukas edasiarendus. Auto "näo" disainimesel on eeskuju võetud Volkswagen Golfi kuuendast põlvkonnast.
Jõuallikate valik on Volkswagenile iseloomulikult rikkalik, sellesse kuuluvad nii võimekad bensiinimootorid kui ka ökonoomsed diislid. Tõenäoliselt jäetakse mõnedele Sharanile alles ka nelikveosüsteem.
Hinna poolest on uus Sharan tõenäoliselt veidi kallim kui praegu tootmises olev mudel. Selles valguses näib olevat võimalik, et ka vana Sharan püsib mõne aasta jooksul pärast uue mudeli turuletoomist veel sooduspakkumisena tootmises. Võimalik on ka variant, et soodushinnaga pakutakse hoopis uut Sharani Seat Alhambra nime all.
Seotud lood
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.