Luksussõidukeid müüv autoärimees
Jürgen Vester ütles Äripäevale, et laias laastus on tänavune müük null, kaubaks
lähevad vaid väga odavad või väga kallid autod.
"Eesti on tõesti muutunud tupikmaaks, nagu Tiit Vähi ütles," sõnas Vester. "Pigem tõuseb Läti, sest nemad on kiiremad, jooksevad nii, et ei saa isegi vihmasaju käes märjaks. Eestis valitseb praegune seis veel viis kuni seitse aastat."
Vester rääkis, et praeguseks on maksuvõlad tekkinud isegi sellistele firmadele, mis aasta alguses veel täit elujõudu näitasid. "Nüüd hakkab jõud raugema ja varud otsa saama. Aasta alguses olid paljud ettevõtted veel nagu kompud, kuid nüüd on maksuvõlglaste nimekirjas. Ettevõtte juhid võivad küll rääkida, et võtavad riigilt krediiti, aga see on jama."
Vester märkis, et on Premium Motors Grupi ettevõtted maksuvõlast puhtad hoidnud, ehkki langust maitsta on saanud needki. Tänavu valmima pidanud salongi ehitus seisab juba mõnda aega. "Majaga on nii nagu on, loeme äriplaani põhimõtteliselt nurjunuks," kommenteeris Vester. "Kui rendihinnad kukuvad ikka 180 kroonilt ruutmeetrist 60 peale ehk kolm korda, pole seal enam midagi teha."
Vester ütles, et majaehituseks võetud laenu ja ehituse jätkamise asjus peab ta hetkel pangaga läbirääkimisi. majandusaruandest nähtub, et Premium Motors Kinnisvara sai hoone ehitamiseks DnB Nordilt üle 46 miljoni krooni.
"Liisingufirmad on turul toimunus süüdi vaid niipalju, et andsid liiga kergelt laenu ja surusid automüüjatele peale tingimusi, kus liisingujääk jäi liiga suureks," kommenteeris Vester konkurendi arvamust, kes süüdistas konfiskeeritud autosid müüki pannud liisingufirmasid autoturu solkimises.
Vesteri sõnul tegid liisingufirmad õigesti, kui neilt, kes maksta ei suutnud, sõidukid ära võtsid; kasutatud autode soodsas müügis polevat samuti midagi taunitavat.
Premium Motors OÜ käive kasvas mullu 40,7 miljonilt kroonilt 71,4 miljoni kroonini, kuid kasum vähenes 2,6 miljonilt 1,1 miljoni krooni peale.
Seotud lood
Kui lähed liisinguautot tagastama,
vaata, et su käes olnud sõiduki salong poleks kustutamata suitsukonidest
auguline ega haiseks, seisab Eesti Liisinguühingute Liidu ja AMTELi koostatud
sõidukite normaalse kulumise standardis.
Riigikohus jättis menetlusse võtmata SEB
panga kassatsioonikaebuse, millega jõustus Toomas Rüütmanni pankroti
tühistanud ringkonnakohtu otsus.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.