A. Le Coqi 2009. esimese pooleaasta
käive ja ärikasum langesid 15%, vastavalt 527 miljoni ja 90
miljoni kroonini.
Ettevõtte hinnangul ületas see nende ootusi ja arvestades turu üldist langust, on oma tööstusharus selgelt üks paremaid tulemusi.
A. Le Coqi 2009. aasta esimese kuue kuu majandustulemuste kohaselt paranes nimetatud perioodil ettevõtte turupositsioon tähtsamates joogigruppides. "Võttes arvesse turu üldist seisu ja konkurentide eelmise aasta tulemusi, oleme oma esimese poolaasta majandustulemustega rahul," kommenteeris A. Le Coqi juht Tarmo Noop.
"Usun, et kõik ettevõtted, kelle kasum kahaneb sel aastal vähem kui 20% on hästi ja edukalt tegutsenud. Seesugune tulemus oli meil siiski võimalik vaid oma turupositsiooni oluliselt parandades, millega võime samuti väga rahule jääda," lisas ta.
Õlle liitriline turg vähenes esimesel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama perioodiga AC Nileseni andmetel 7,6%. Selles olukorras parandas A. Le
Coq oma turuosapositsiooni esimese poolaasta keskmisena ühe turuosaprotsendi võrra, 38,4%ni. Noobi sõnul on seejuures just õlled Premium ja Alexander ettevõtte turuosa tõstnud.
Esimesel poolaastal kasvas nii karastusjookide müük kui ka turuosa, hõivates nimetatud perioodil keskmiselt 28,4% Eesti karastusjookide turust, mis on kolm turuosa protsendipunkti enam kui eelmise aasta samal perioodil.
Spordijookide segmendis säilitas A. Le Coq oma selge juhtpositsiooni 74,4%se keskmise turuosaga, mis on samal tasemel varasema aasta sama perioodiga. A. Le Coq juhib jätkuvalt ka Eesti long drinkide turgu 55,5%ga, mis on 1,7 turuosa protsenti kõrgem kui aasta tagasi samal perioodil. Mineraalvee segmendis säilitas ettevõtte oma turuliidripositsiooni perioodi keskmise 15,5%ga.
Esimesel poolaastal tugevdas A. Le Coq liidripositsiooni märkimisväärselt siidrite segmendis, kasvatades turuosa 9,7 protsendi võrra, 55,5%ni. Olukorras, kus turg langes AC Nielseni andmeil ligi 9%, kasvatas ettevõtte oma müüke 4%.
Ettevõtte parandas energiajookide tootegrupis 2009. aasta esimesel poolel oma turupositsiooni ühe turuosaprotsendipunkti võrra, saavutades poolaasta keskmisena 19,7%. Mahlajookides säilitati oma liidripositsioon keskmiselt 38,5%se turuosaga, kartongpakendmahlade keskmine 20,5%ne turuosa võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ei muutunud.
Seotud lood
A. Le Coq’i kogumüük ulatus 9 kuuga üle 99
miljoni liitri, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7%
vähem.
Joogitootja A. Le Coq plaanib jõuliselt suurendada siidrieksporti Euroopasse ja kasvatada igal järgneval aastal ekspordi müügimahte 50%.
AS A. Le Coqi kogumüük jaanuarist juunini
moodustas 58 miljonit liitrit. Võrreldes eelmise aastaga kahanes müük 10 miljoni
liitri võrra.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.