Hulka soomlasi ei ajanud tagajalgele mitte
Nokian Renkaat rehvide Venemaal tegemise fakt, vaid koduse tootja hämamine
päritolumaaga seoses. Suure rehvimüüja tegevjuhi kinnitusel on pooled Nokian
Hakkapeliitta 7 autosussidest tehtud Venemaal, kirjutas täna Kauppalehti.
Solvumist väljendasid eelkõige need soomlased, kes enda kinnitusel on ostnud ettevõtte toodangut kodumaise tööhõive toetamise argumendiga. Kodumaisust on Nokian Renkaat seni avalikkuses ka ise rõhutanud, sest tehas töötab tal Soomes ka.
"Täiesti uus põhjamaine naastrehv," kirjeldas firma kodulehekülg. Küsimuse all on ka, kas rehvi jaehind peaks olema sama sõltumata selle tootmisest kallis Soomes, odavamal Venemaal või veel odavamas Indoneesias. Rengasmaailma Oy tegevjuhi Markku Mäkelä sõnul pole Venemaal tehtud rehvidel viga midagi, kuid soomlastele on päritolumaa tunnete küsimus. "Nokiast pärit rehvid on bränditoode, kus klient enda arust ostab soomlust," ütles ta.
Ettevõte kinnitas veel aasta alguses, et tehas Nokia linnas katab müügi Põhjamaades. "Sel ei ole tähtsust, sest meie bränd tagab kvaliteedi tootmiskohast sõltumata," vastas Nokian Renkaat tegevjuht Kim Gran täna ajalehe küsimusele, kas tarbijal on õigus teada toote päritolumaad.
Näiteks ettevõtte Venemaa tehase sisustus on tõepoolest märksa moodsam kui kodumaisel. Küsimusele, miks päritolumaad ei nimetata võrgukülje andmetes ega tootekataloogides, vastas Gran: "Sest me ei tea seda ette. Sel nädalal võib see olla Soome, järgmisel Venemaa, aasta pärast võib-olla näiteks Indoneesia."
Paljudele lehelugejatele ettevõtte suhtumine ei meeldi, teised juhivad tähelepanu paratamatult kulgevale globaliseerumisele, kus valmistamisriigil pole tähtsus ja otsustama peab hinna/kvaliteedi suhe. Konkurent Goodyeari rehvide päritolumaaks märgiti Hiinat ja Poolat, ameerikalikkuse sümboleid Levi`s teksasid teevad väikesed töökad käekesed kusagil Kagu-Aasias.
"Kui sõidad oma kodumaistel rehvidel bensiinijaama tankima, siis kas nõuad bensiini tegemisel kasutatud nafta Saudi Araabia päritolu, sest Vene värk sulle ei meeldi," pilas lugeja üle pingutavaid patrioote.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele