USA riikliku statistika kohaselt on tänavu
küll vähem lende, kuid need väljuvad õigeaegsemalt, pagasit kaob vähem ja
teenindajad on viisakamad.
Lennunduse kukkudes on juhtunud naljakas asi: ettevõtete klienditeenindus on tänavuse aasta esimesel poolel varasemaga võrreldes märgatavalt paranenud, kirjutas täna Los Angeles Times. Aasta esimesel seitsmel kuul väljus riigis 79% lende õigel ajal võrreldes eelmise aasta sama perioodi 74 protsendiga, avaldas Riiklik Transpordistatistika Büroo.
Juulikuus laekus kadunud või kannatada saanud pagasi pärast 3,89 kaebust tuhande reisija kohta, aasta varem oli see number 4,87. Igasugu lennufirmade kohta esitatud kaebuste (kadunud pagas, üle müüdud lennud, reserveerimistöötajate tujukus, kadunud lemmikloomad) suhtarv kahanes samuti 1,25 -lt 0,98-le.
Tavamõtlemine pakub sellele ilmselget põhjust: kui on vähem lende ja reisijaid, on lennufirmadel rohkem aega ja ressursse klienditeenindusele kulutamiseks. Esimesel poolaastal vedasid USA lendajad aasta varasemaga võrreldes kodustel 8,8% ja rahvusvahelistel lendudel 9,6% vähem reisijaid.
„Suurima panuse annab siin see, et õhus on vähem lennukeid,“ rääkis Forrester Research Inc. analüütik Henry Harteveldt. Majandusharu enda esindajad tõid välja ka teisi põhjusi: vähem viivitusi ilma pärast, parandatud lennuplaanid ja vähenenud pagasiühikute hulk reisija kohta. Ettevõtted on näiteks seoses lendude vähendamisega saanud jätta maandumise ja õhkutõusu vahele pikema ajapuhvri, mis teeb lihtsamaks lennuplaanist kinnipidamise.
Pagasi asjus on mitme lennukompanii poolt viimasel ajal kehtestatud täiendavad pagasitasud ajendanud reisijaid vähem kotte kaasa võtma. Kui neil on vähem kohvreid edasi toimetada, siis nad kaotavad ka vähem, märkis Harteveldt.
Tõsi, ka pagasi käitlemise tehnoloogia on paranenud, tõdes ta.
Kõik reisijad muidugi paranemise märke ei näe. United Airlines` lennul Los Angelesist New Yorki juulis läksid kaotsi ühe mehe suhkrutõve puhul vältimatud ravimid. Lennufirma töötaja julgustas ostma kõik vajaliku kadunud arstimite asemele ning lubas kulude hüvitamist.
Tõsi küll, ta ei maininud 50 dollari limiiti ühe reisipäeva kohta. Viiepäevase reisi puhul oli hüvitus 250 dollarit ehk kolmandik kogukulust. Mehe abikaasa pöördumise peale suunati ta lennufirmaga lepingulises suhtes olevasse kõnekeskusse, kus talle lihtsalt ettevõtte reegleid ette loeti. „See, mis meid endast välja ajas, oli kohutav suhtumine,“ teatas naine.
Hea uudisena lubas United nende puuduvad 500 dollarit kohe ära maksta, kui ajalehe reporter oli ses asjas ettevõtet tülitama asunud.
Kõige hõivatumatel päevadel on mitu ettevõtet sisse seadnud 10 dollarise lisamaksu. Delta, U.S. Airways, Northwest ja American Airlines teatasid selliste päevadena tänupühale järgneva pühapäeva 29. novembri, 2. ja 3. jaanuari. Ettevõtted peidavad selle tõenäoliselt kütuse lisatasu nime alla, kuigi tegelikult on selle mõte koguda raskustega võitlevatele ettevõtetele hädavajalikku lisakäivet, kirjutas Farecompare.com.
Uudseim teenus on vaktsineerimine otse lennujaamas. Gripihooaeg on juba ukse ees ja vaktsineerimiseks ei pea enam arsti juurde minema. Viimati asus seda teenust pakkuma Bob Hope`i lennujaam Burbankis. Gripi vastu saad süsti 25 dollari ja kopsupõletiku vastu 45 dollari eest. Kohe algavast süstipakkumisest on teatanud ka Los Angelesi rahvusvaheline lennujaam.
Seotud lood
Euroopas suuruselt kolmas lennukompanii
British Airways teatas oma esimesest tervikaasta kahjumist alates aastast 2002,
kirjutas Bloomberg.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.