Äsjane kohtuniku otsus viimased üleval
olnud hagid tagasi lükata lõpetas kunagi autorilt metsaelanike tegelaskujude
turustusõiguse omandanud mehe pärijate ja meelelahutushiiu 18 aastat kestnud
kohtusõja.
Reedene kohtuniku otsus kinnitas, et Puhhi ja tema metsasõprade autori- ja kaubamärgiõigused kuuluvad Disneyle, mitte perekond Slesingerile, kirjutas Los Angeles Times. Puhh on Walt Disney Co. kõige kasumlikum tegelaskuju. Stephen Slesinger omandas Puhhi õigused 1930.a. mõnusa ja populaarse lasteraamatu britist autorilt A.A.Milne`lt. Mehe surma järel andis tema lesk õigused Disney käsutusse, kes tegi mett armastavast karust mitme miljardi dollarise rahamasina.
„Stephen Slesinger Inc. andis kõik oma Puhhi alased õigused üle Disneyle ja ta ei saa nüüd väita oma mingite alles jäänud õiguste rikkumist,“ kirjutas kohtunik otsuses. See tähendab Disney vaba õigust Puhhi, Notsu, Tiigri, Iiahi jt. Saja Aakri Metsa tegelaste kasutamiseks filmides ja temaatilises kaubas. Disney avaldas oma esmaspäevases avalduses otsuse üle rahulolu. Ta peab siiski jätkuvalt maksma Slesingeri perekonnale varem kokku lepitud tasusid, kuid kujude õigusi talt käest võtta ei saa.Tiiger, Kängu, Puhh, Iiah ja Notsu originaalis, nagu autor Milne need mänguloomad pojale kinkis.
1991.a. alanud kohtuvaidlustes väitis perekond Slesinger, et Disney rikub 1983.a. lepingut, varjates tegelaskujudelt saadava tulu tegelikku ulatust ja seega makstes kokkulepitust vähem. Sellesisuline hagi lükati tagasi, kuna otsuse kohaselt olid Slesingeri palgatud eradetektiivid varastanud Disney salajasi firmasiseseid dokumente, et nende abil kohtus ebaõiglaselt eelist saada. Kohtusaaga jätkus ja Disney taotles tunamullu föderaalkohtus, et ei peaks perekonnale edaspidi üldse enam mingeid tasusid maksma, kuid ebaõnnestus selles ürituses.
Stephen Slesingeri tütre Patricia sõnul loodab ta kohtuniku otsusest võimalust pooltel jälle koostööd teha, nagu nad kunagi tegid: „Elegantne kesktee-otsus, mis võimaldab meil meie ärisuhtega edasi minna – loodetavasti ilma täiendava protsessimiseta.“
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele