"Ajage äri 14 aastat nagu mina ja siis võib teil ka hästi minna," leidis firma juhataja, üldarstiks õppinud ja varakult ärisse suundunud Kalle. Seadmete müügi kõrvalt haiglatele ka meditsiinitehnoloogilist nõustamist pakkunud ettevõte lõpetas möödunud aasta 160 miljoni kroonise käibega. Hüppeliselt kasvanud käibest isegi kõvemat tulemust näitas ettevõtte ärikasum, mis kasvas aastaga enam kui kolm korda, 34 miljonile kroonile.
"Möödunud aasta oli väga edukas, tegelikult võib öelda, et firma eksisteerimise aja jooksul kõige edukam," sõnas Peterburi Elektrotehnika Ülikoolis meditsiiniseadmete ja biotehniliste süsteemide eriala lõpetanud Ivar Lindla.
Lindla sõnul andsid mullu tooni tervishoiuameti hingamisaparaatide hanke võitmine ja tarned Tartu Ülikooli Kliinikumi Maarjamõisa haigla uude ravikorpusse.
Kallegi polnud kiidusõnadega kitsi. "Eelmine aasta läks väga hästi, tarvikute müük samuti. Meil oli hirm, et me ei saa sellise kaliibriga tööga hakkama, nagu meilt telliti, kuid siiski saime," sõnas ta.
Aastaaruande järgi sai firma mullu järje peale veel ühe hiigelprojektiga, jätkates sellega tänavugi. Põhja-Eesti Regionaalhaigla ehitab X-korpuse operatsioonisaale, kuhu AB Medical vahendab ja paigaldab Saksa tootja Opitz + Flierl moodulseinu. Ühtlasi tarnib firma sinna laekonsoole, operatsioonivalgusteid ning instrumentide ja kärude pesuseadmeid.
"Turg on pisike ja konkurentsitihe. Kui vaatate PERHi ja kliinikumi hankeid, siis iga kord on hankel osalenud kolm-neli pakkujat ja hinnavahed on olnud suhteliselt väikesed. Oleme eranditult kõik viis PERHi hanget sel aastal võitnud ja seda tänu madalamale hinnale," nentis Kalle. Tema sõnul osaleb ettevõte aastas 50-60 riigihankel. Neist 60 protsendi puhul on tegu ühekordsete tarvete ja 40 protsendil seadmete ostuga.
Tänavune aasta on AB Medicalil läinud Lindla sõnul plaanipäraselt. Seadmetest tarnib firma kaupu, mille hanked toimusid mullu ja mida majanduslangus ei mõjuta.
Samuti meditsiinitehnika müügiga tegeleva ASi Semetron juhatuse esimees Toomas Kornet tunnustas AB Medicali. "Tegemist on kvaliteetkonkurendiga. On olnud ka igasuguseid pühapäevaliblikaid, kuid nemad on tegijad," rääkis Kornet.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele