Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kahju võidakse hüvitada ainult Swedi K1 klientidele
Äripäeva andmetel kaalutakse Swedbankis
praegu ühe variandina Private Debt fondi allahindlusest tekkinud kahju
hüvitamist kõige konservatiivsema ehk K1 pensionifondi klientidele.
Swedbanki K3s oli Private Debt (PDF) võlakirjafondi osakuid I poolaasta lõpus soetusmaksumuses ligi 190 miljoni, K2s 97 miljoni ning konservatiivses K1 fondis 23 miljoni krooni eest. Kui kompenseerida ainult K1 kahju, siis peaks Swed maksma ligi 5 miljonit krooni.
Huvitav on aga see, et kõige konservatiivsemas fondis oli Private Debti tehtud investeeringu osatähtsus kõige suurem. K1 maht on Pensionikeskuse andmetel 0,4 miljardit krooni ja PDFi osakuid oli K1s 2009. aasta I poolaasta PDFi soetusväärtusi ja praegusi pensionifondide mahte arvestades 6%. K2 maht on 2,1 miljardit krooni ja PDFi osakaal on 5% ning K3 maht on 4,8 miljardit krooni ja PDFi osakaal on 4%.
Swedbank usub, et pensionifondid on täna
kindlal alusel. Tehtud on mitmeid muutusi, samas möönab Swedbanki
investeerimisfondide juhi kt Jelena Fedotova, et alati ei suudetud turul
toimuvat ette näha.
Swedbanki pensionifondide fondijuht Jelena
Fedotova ütles Äripäevale, et Swedi pensionifondidel on võrreldes Eesti
majandusega isegi hästi läinud ning riskantsed võlakirjad pole tema
hinnangul mitte rämps, vaid buumiaegsete Eesti tippettevõtete võlakirjad.
Kui Swedbank otsustab vabatahtlikult
pensioniklientidele kahju kompenseerida, siis au neile, ütles pangandusprofessor
Mart Sõrg, lisades, et kindlasti päästaks selline otsus oluliselt ka
usalduskriisi sattunud pensionifondide mainet tervikuna.
Swedbank paigutas kohustuslike
pensionifondide klientide raha enda rämpsvõlakirjade fondi ajal, mil
finantskriis laastas rahaturge ning võlakirjade emitentidel oli tõsised
probleemid.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.