• OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,1%5 995,41
  • DOW 30−0,57%44 039,59
  • Nasdaq −0,03%19 292,95
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,1%5 995,41
  • DOW 30−0,57%44 039,59
  • Nasdaq −0,03%19 292,95
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • 28.10.09, 17:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reformierakond valetas Ojulandi kuludega seoses

Reformierakond valetas eile, kui teatas Äripäevas ilmunud artikli peale Delfile, et Kristiina Ojulandi 2007. aasta riigikogu valimiste kampaania kahte üritust ei rahastanud Ojulandi nõuniku Andrus Viksi firma Jatrimpan.
„Mõistan sellest loost, et ettevõtjale oli rahaliselt kasulik korraldada oma klientidele üritusi ning kui see, et ettevõte tasus oma osa ning kandidaadid, kes korraldasid oma üritust, tasusid oma osa, on korrektselt arvetel näha, siis ei saa selliseid väiteid esitada,“ selgitas Delfile Reformierakonna pressiesindaja Silver Pukk.
Kristiina Ojulandi valimiskampaaniat korraldanud Andrus Viks põhjendas Reformierakonna kahe valimisüritusega seotud kulutuste poolitamist sellega, et tema firma korraldas Reformierakonna valimisüritusega samal ajal ja samas kohas Jatrimpani kliendiürituse. Seetõttu tehtigi arve ja kulud Reformierakonnaga pooleks.
Äripäeva käsutuses olevatel arvetel ja nende juures oleval selgitusel on aga must-valgel kirjas, et Kristiina Ojulandi tehtud kulutused maksis kinni tema nõuniku Andrus Viksile kuuluv kinnisvarafirma ning Viksi ja Reformierakonna põhjendused, et samal ajal toimus ka Viksi kinnisvarafirma kliendiüritus ei pea paika.
Esiteks on arvetelt näha, et tegemist ei olnud ühe üritusega, nagu väidab nüüd Viks. Tegemist oli kahe erineva üritusega: 14. veebruaril toimunud „Eesti parim sõbrapäeva pidu!“ ja 23. veebruaril toimunud „Pingviinide ball“. Mõlemad peod toimusid Rakvere ööklubis Lokaal.
Arved nende mõlema ürituse eest väljastati 24. veebruaril 2007. aastal. Ürituste kulu tehti pooleks ja poolele summale saadeti arve Robert Antropovi valimiskampaaniat korraldanud Droomile, teine pool arvest ehk Ojulandi osa aga Viksi firmale Jatrimpan.
Nendelt arvete juures olevatest selgitustest on näha, et Jatrimpan tasus poole Reformierakonna üritustega seotud kulutustest. Näiteks tasus Viksi firma Reformierakonna poolt raadiojaamas Skyplus nende kahe ürituse eel eetris olnud Reformierakonna reklaami eest.
Mõlemat valimisüritust reklaamiti ka Õhtulehes ja ka nendele reklaamidele kulutatud summast poole maksis kinni Jatrimpan. Nendes reklaamides polnud sõnagi juttu Jatrimpani kliendiüritusest.
Paika ei pea ka Kristiina Ojulandi eilses Äripäevas ilmunud selgitus, et tema ei olnud ürituse korraldamisega seotud. Äripäeva käsutuses on kirjavahetus, millest selgub, et ürituse organiseerimisel osalesid aktiivselt nii Kristiina Ojuland kui ka Andrus Viks.
Näiteks saatsid Antropovi kampaania korraldajad Kristiina Ojulandile ja Andrus Viksile ülevaatamiseks sõbrapäeva ürituse reklaamteksti, millele Kristiina Ojuland vastas järgmist:“.
Tundub, et kahe põhja peale saame kokku päris hea asja. Panen omad märkused:- eesti parim sõbrapäeva pidu – ok- baaris Krissu ja Robi – mitte mingil juhul, Viksi tekst on korrektne, ei jäta mingit muljet, et me alkot hakkame pakkuma.- ja mis kõige olulisem – Viksi tekstis on selgelt erakondlik sõnum – langetame koos oravatega makse- ning samal ajal ka informatsioon – pilet poole hinnaga ja naistele tasuta.Homme peab asi valmis olema, muidu jääme trükkimisega liiga hilja peale
Kristiina Ojulandi soovitustega ka arvestati ja näiteks reklaamis ei kasutatud Antropovi meeskonna poolt soovitatud väljendit „baaris Krissu ja Robi“, vaid reklaami läks lause „Kosutavaid piima- ja mahlakokteile pakuvad Kristiina Ojuland ja Robert Antropov“.
Täna ütles Reformierakonna pressiesindaja Äripäevale, et tegelikult ei olnud nimetatud kahe valimiskampaania osaks olnud ürituse näol tegemist Reformierakonna üritustega. "Reformierakonnal pole antud üritustega pistmist. Reformierakond ei ole neid korraldanud ega nende eest tasunud," kirjutas pressiesindaja.

Seotud lood

Uudised
  • 05.12.10, 13:59
Selveri müüja langes Ojulandile kaela 
Kuku raadio saates Tegelikkuse KesKus rääkis reformierakondlane Kristiina Ojuland, et europarlamendi saadikuna kandideeri Ida-Virumaal partei esinumbrina seetõttu, et kohalikud justkui ootavad seda. 
Uudised
  • 28.10.09, 16:25
VIDEO: Ansip: Äripäev esindab kas narkoärikate või bordellipidajate huve
Reformierakonna juhatuse koosolekult väljunud peaminister Andrus Ansipi sõnul on Äripäev erakonna liikmetega seotud väljapressimis- või varjatud rahastamiskahtlustest kirjutades esindanud allilma huve. Robert Antropov ütles, et viimastel päevadel ajakirjanduses tõstatunud teemad on väljamõeldud ning asi on jõudnud prokuratuuri.
Uudised
  • 23.10.09, 06:55
Reformierakonna saladus: väljapressijate ohvrid või skeemitajad?
Tänane Äripäev avalikustas, kuidas Reformierakonda kuuluvat kaks riigikogu liiget Jaanus Rahumägi ja Robert Antropov sattusid konflikti võlgade sissenõudjatega. Võlad pärinevad viimaste riigikogu valimiste eel tehtud kampaaniast. Võlanõudjad viitavad oma nõuetes sellele, et reformierkondlaste kampaaniat on rahastatud varjatult ja seadust rikkudes. Reformierakondlased ise kinnitavad, et nad on langenud väljapressijate ohvriks ja kõik on laim.
Uudised
  • 23.11.09, 15:34
Ansip ei heida Langile ja Ojulandile midagi ette
Peaminister Andrus Ansip sai riigikogu infotunnis võtta justiitsminister Rein Langi riigisaladuse lekitamise ja erakonnakaaslase Kristiina Ojulandi valimiskampaania pärast. Kummalegi polevat tema hinnangul aga midagi ette heita.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele