Kõlleste Kommimeistrite juhatuse liikme Imre Soku sõnul sai kommitegu alguse sellest, et lõpetades kinnisvara- ja metsandussektoris, tekkis mõte arendada pikaajalisest hobist - mesindusest - uus elatusallikas.
"Proovisin müüa mesindussaadusi laatadel, kuid ilmnes, et konkurents meeturul on väga suur," meenutab ta. "Õietolmu, taruvaigu ja suira osas puudus aga igasugune turg."
Et aga õietolmul, taruvaigul ja suiral on spetsiifiline maitse, millega just masse ei meelita, tekkis Põlvamaa talumehel mõte neid aineid segada millegagi, mis kõrvalmaitset leevendaks.
"Lisanditega meesegud olid aga niikuinii juba kõikjal müügil, tahtsin tegeleda millegi erilisega," selgitab ta. "Hakkasin hoopis õietolmu tumeda šokolaadi sisse panema."
Esimene kogus, mille ta valmistas, oli umbes 45 tahvlit 20% õietolmusisaldusega šokolaadi ning need müüs ta Värska sanatooriumis otse sealsetele puhkajatele.
"Müüsin neid küllaltki kõrge hinnaga, kuid juba poole tunniga oli kõik otsas," kinnitab ta. "Pärast seda hakkasin aktiivselt investorit otsima."
Soku sõnul leidis ta huvilise metsandussektorist, selleks oli vana äripartner metsandusaegadest Heinar Väljak, kes nõustus idee elluviimise nimel oma rahaga riskima.
"Tema pani raha, minu poolt oli idee ja kogu kommivabrik saigi valmis 400 000 krooniga," räägib Sokk. "Tootmist alustasime 21. augustil 2007. aastal."
2008. aasta käive oli 2,5 miljonit krooni, 2009. aastal prognoosib ta 3,5-4 miljoni krooni suurust käivet. Töötajaid on firmas 18.
"Tootearendus käib meil täie hooga, šokolaaditahvleid on kolmteist sorti, komme aga 86 sorti," iseloomustab Sokk oma kommitööstust. "Päevakorras on sisenemine Soome, Läti ja Leedu turgudele. Kindel on, et mingid väljundid me lähiajal nendel turgudel leiame, mistõttu peame ka tootmisele hoogu juurde andma."
Sügise hakul kolis Imre Sokk oma kommivabriku Võrru, kus EASi toel sai remonditud senisest hoogsamat tootmist võimaldav magusatsehh.
Meie kauplustes pole Kõlleste toodangut küll väga palju, kuid olemasolevat ostavad ja küsivad inimesed ikka kogu aeg. Need maiustused on saavutanud suure populaarsuse terviseteadlike ning põnevaid maitseelamusi otsivate inimeste hulgas.
Austan seda tootjat väga, kuna nad on valinud niivõrd huvitava kodumaise niši ja teevad oma tooteid hästi, laiendades pidevalt valikut.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.