Soome majandus on alles sügavas mõõnas, näitavad värskeimad majandusnäitajad läinud aasta oktoobrist, kirjutas Kauppalehti.
Lisaks ekspordile järsule langusel on kahanenud ka import, mis on märk tarbija ebakindlustusest ning vähesest investeerimishuvist tööstuses.
Ka kaubandusbilansi ülejääk on kahanenud. Perioodil jaanuar-oktoober kahanes ülejääk mullu 1,8 miljardile eurole võrreldes kolme miljardi euroga eelnenud aasta samal perioodil.
Oktoobrikuu ekspordinäitajaid moonutab suure kruiisilaeva valmimine – nii kahanes eksport vaid 14%. Toibumise märke on vaid keemia- ja metsatööstuses. Metalli- ja elektroonikatööstus on alles sügavas pakases.
Impordis on eriti järsult kahanenud tööstuses kasutatava toorme ja investeerimiskaupade sissevedu. Majandusolukorra paranemisest ei saa rääkida enne, kui nende kaupade import pole normaalsel tasemel taastunud, kirjutab Kauppalehti.
Selle nädala lõpus avalikustab statistikaamet tööstuse novembrikuu tellimuste arvu. Sealt nähtub, mida Soome majanduses alanud aastal oodata võiks olla.
Soome tööstustoodangus on kiire langus jätkunud nüüd juba peaaegu terve aasta. Ajavahemikus läinud aasta jaanuarist oktoobrini on tööstustoodang vähenenud 22,4% eelnenud aasta sama perioodiga võrreldes. Oktoobris olid pea kõik suurimad tööstusharud languses – elektroonikatööstuses oli langus 33%, metallitööstuses 28% ning keemiatööstuse toodang kahanes eelnenud aasta oktoobriga võrreldes 14%. Metsatööstuses oli langus 6,9%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2009. aasta jaanuarist novembrini kasvas pankrottide arv Soomes 24,6% võrra, teatas täna Soome statistikaamet.
Soome jaekaubanduse käive kasvas novembris esimest korda pärast 10 järjestikust kuud kestnud langust, teatas täna Soome statistikaamet.
Soome laenab sel aastal 30 miljardit eurot kulutuste katmiseks ja vanade laenude tasumiseks, kirjutas Helsingin Sanomat.
Soome majandus kahanes eelmisel aastal 7,8 protsenti, selgus statistikaameti esialgsetest andmetest.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.