Töötukassa miljonikroonises meenehankes osalenud ettevõtjad on hämmastunud, kuidas hanketingimused üleöö muutusid ja võitjaks tulnud firma trükk ei vastanud nende sõnul üleüldse nõutud tingimustele.
Kui töötukassa hanketingimustes on kirjas, et helkurile tuleb trükkida värviline töötukassa logo ja värviline ELi struktuurifondide logo ning eriti toonitati, et kinni tuleb pidada logode värvilisest kujundusest, siis võitjaks osutunud töötukassa juhi Meelis Paaveli naisevennale kuuluv AD Mad toodetele oli trükitud logo vaid ühe värviga - mustaga.
"Kui hanke kriteeriumid muutuvad seoses sellega, et keegi saaks selle töö endale, siis on see tingimuste rikkumine," ütles töötukassa helkurihankes osalenud Aure juht Tiit Jõgi. "Seda ei saa teisiti tõlgendada, kui et tegemist oli suunatud pakkumisega," täpsustas ta.
Teistele tingimused karmid
Jõgi sõnul tegi nende firma helkuri pakkumise täpselt hankes nõutud tingimuste põhjal. Pakkumuses oli failina kaasas töötukassa halli- ja oranživärviline logo ja ELi struktuurifondide kollase-sinisekirju logo.
"Küsisin veel üle, et kas helkuri ühele poole ei võiks kahte logo trükkida, mille tööprotsess oleks pisut lihtsam ja veidi odavam, kuid öeldi, et peab olema mõlemal poolel," nentis Jõgi.
Seda enam tekitas hämmastust võitjaks osutunud AD Madi helkur, kus logo olid vaid ühevärviline - must - ning kõik logod trükitud helkuri ühele poolele.
"Meie pakkumine jäi teiseks. Meie 2 + 2 trükiga pakkumine oli 20 senti kallim kui võitjaks osutunud AD Madi pakkumine," selgitas Jõgi. Hiljem aga selgus, et AD Mad trükkis logod ühevärviliselt.
Väärtuspunkte said Aure ja AD Mad võrdselt 70.
Hanke puhul torkab aga silma veel kaks nüanssi, mis tekitavad küsimusi. Nimelt oli pakkumuste esitamise tähtaeg 15. oktoober 2009, kuid selleks ajaks polnud firma AD Mad esitanud veel 2008. aasta majandusaasta aruannet. Majandusaasta aruandes on kirjas, et see on esitatud 20. oktoobril.
Jõgi ütles, et pöördus selgituse saamiseks ka töötukassa hankejuhi Piret Eriku poole, kuid sealt soovitati vaidlustusega kohtusse pöörduda.
Töötukassa avalike suhete juht Erko Vanatalu ütles, et nõutud oli logode kasutamine, kuid värvilahenduses nõudeid ei olnud.
Samas lisas töötukassa hankedokumentidesse mõlema logo värvilised näidised ning kirjelduse. Töötukassalt firmadele saadetud hanketingimustes oli kirjas, et pehme helkuri puhul tuleb kasutada nii Eesti Töötukassa kui ka ELi struktuurifondide sümboolikat ning "arvestada tuleb Eesti Töötukassa värvilahendusega".
Kujundusreegleid rikuti
Töötukassa logo kirjelduses seisab: "Eesti Töötukassa logo väljendab keerlevat münti. Logo kujundikeel on optimistlik. Värvivalikus on kasutatud positiivse alatooniga oranži ja seda tasakaalustavat halli.
Identiteedi osaks on samuti ka logo värvides triip. Ülemine ¼ triibust on oranž ja ¾ hall. Triip esineb kõigil trükistel. Logo kasutamisel palun juhinduda antud trükises näidatud põhimõtetest."
Seotud lood
Töötukassa pea miljonikroonise meenete ja kontoritarvete ostuks võttis töötukassa raha Euroopa Liidu Sotsiaalfondi programmist, mis on mõeldud töötute jaluleaitamiseks.
Töötukassa ligi miljonikroonise meenete ja kontoritarvete riigihanke võitnud firma juht Ago Kurg on töötukassa juhi Meelis Paaveli abikaasa vend.
Ajendatuna tänases Äripäevas ilmunud loost „Töötukassa ostis ligi miljoni eest meeneid“ nõuab Keskerakond sotsiaalminister Hanno Pevkurilt selgitusi sellise summa kulutamise kohta.
Saanud teada, et Ad Madi omanik on minu naise vend, ei allkirjastanud ma lepingut ja palusin juriidilisel osakonnal korraldada lepingu sõlmimine seadusele vastavalt, märkis töötukassa juht Meelis Paavel.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.